خسارتی به اموال عمومی کرمان وارد نشده است

استاندار کرمان از دستگیری تعداد محدودی در تجمعات اخیر که در پشت صحنه برای شبکه های معاند نظام خوراک تهیه می کردند و یا لیدر و محرک آشوب های اخیر بوده اند، خبر داد و گفت: با تدبیر صورت گرفته هیچ تخریب و خسارتی به اموال عمومی در کرمان گزارش نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی در هفتمین مجمع عمومی توسعه کرمان که با حضور شخصیت های برجسته استان و مسئولان کشوری و استانی در پایتخت برگزار شد، ضمن قدردانی از تمامی گروه ها و احزاب سیاسی در توسعه استان، همگان را به اتحاد برای توسعه بیش از پیش استان دعوت کرد.

وی با تاکید براینکه همگان با اتحاد و دست در دست هم کرمان را خواهیم ساخت، یادآورشد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس نفر به نفر، سینه به سینه در جمع مردم حضور یافتیم و آنان را توجیه کردیم و همین امر موجب جانفشانی مردم غیور ایران برای دفاع از کشورشان شد، باید با پیروی از اندیشه دفاع مقدس و مقام معظم رهبری موجبات توسعه استان کرمان را فراهم آوریم.

استاندار کرمان با گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن انقلاب دارد که باید مشی اعتدالی ایشان در جامعه نهادینه شود.

رزم حسینی از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه استان کرمان سخن به میان آورد و تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از مفاخر استانی و ملی است، ضمن آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی حمایت خود را از استان کرمان هیچگاه دریغ نکرد و در انجام تعاملات در مسیر توسعه بسیار راهگشا بود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مسئولان دولتی در استان کرمان طی دولت یازدهم در جهت اتحاد و وحدت بوده است، گفت: با تدوین منشور اخلاقی و سیاسی طی دولت تدبیر و امید در استان کرمان، همگان به این باور رسیده اند که یکی از طلایی ترین دوران سیاسی در وحدت و همدلی در استان کرمان پس از انقلاب حکم فرماست.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شعار «ولایت و توسعه» امروز به شعار و باور همه مردم کرمان تبدیل شده و توانسته است توفیقات خوبی را در استان ایجاد کند، افزود: بیش از ۴۰۰ میتینگ سیاسی در استان کرمان طی چهار سال گذشته بدون هیچ گونه نزاع و درگیری برگزار شده است.

رزم حسینی یادآورشد: طی چهار سال دولت تدبیر و امید در استان کرمان حتی یک کنسرت لغو نشد و هیچگونه خوراکی برای شبکه های معاند نظام ایجاد نکرد بلکه بیشترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در سطح کشور، تصریح کرد: شورای تامین استان این موضوع را با تدبیر راهبری کرد و در نخستین تجمعات شخصا به اتفاق جمعی از اعضای شورای تامین استان در محل حاضر شده و با جوانان معترض چهره به چهره به گفتگو پرداختم.

رئیس شورای تامین استان کرمان از دستگیری تعداد محدودی در تجمعات اخیر که در پشت صحنه برای شبکه های معاند نظام خوراک تهیه می کردند و یا لیدر و محرک آشوب های اخیر بوده اند، خبر داد و تصریح کرد: با تدبیر صورت گرفته هیچ تخریب و خسارتی به اموال عمومی در کرمان گزارش نشده است.

رزم حسینی آرامش سیاسی حاکم در استان کرمان را حاصل سیاست های دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید مظلوم واقع شده بنابراین همگان باید بپذیریم که این دولت برآمده از رای مردم است و دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی از دولت تدبیر و امید به عنوان دولتی اعتدالی، توسعه گرا و خردگرا نام برد و تصریح کرد: این دولت با حجم بالای بدهی ها و مشکلات اقتصادی کشور را تحویل گرفت و در نهایت به توفیقات خوبی دست یافت.

استاندار کرمان با تاکید براینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی با هدف انسجام بخشی بین ارکان حکومت (نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، سرمایه گذاران و دولت) مطرح شد، تصریح کرد: نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی طی دوره گذشته اصولگرا بودند و این در حالیست که در این دوره اکثرا اصلاح طلب هستند اما این موضوع کوچکترین خدشه ای به طرح مثلث توسعه اقتصادی وارد نکرد.

رزم حسینی با تشریح و تبیین اقدامات دولت تدبیر و امید در استان کرمان، از انعقاد ۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه اقتصادی در استان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی و تحقق ۴۱ درصد از آن خبر داد و گفت: طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، در مجموع ۳ هزار میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در استان کرمان انجام و در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه متوسط اشتغال سالانه ایجاد شده دوره ۱۳۷۵-۱۳۸۵ براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۲۳ هزار و ۸۰۲ نفر بوده است، افزود: متوسط اشتغال ایجاد شده در دوره ۱۳۸۵-۱۳۹۰ به ۱۲ هزار و ۷۰۱ نفر و در سال ۱۳۹۵ به ۳۲ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است.

افزایش ۲ برابر اعتبارات اشتغالزایی کرمان

استاندار کرمان مجموع اعتبارات استان برای ایجاد مشاغل خرد را هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآورشد: این اعتبارات نسبت به سال گذشته حداقل دو برابر افزایش داشته است که در حال جذب این اعتبارات هستیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان از ۳۳ درصد در سال ۹۳ به ۳۸ درصد در سال جاری افزایش یافته است، تصریح کرد: رونق و پویایی اقتصادی بر مبنای رشد برق مصرفی و تولیدی محسوب می شود که در این راستا مصرف برق سال ۹۵ استان کرمان در بخش مصرف برق خانگی، عمومی، روستایی و تجاری نسبت به سال ۹۴، حدود ۰.۹ درصد و در بخش کشاورزی حدود ۱۳.۹ درصد رشد داشته است.

وی به رشد قابل قبول استان کرمان در سرانه ارزش افزوده، سرانه تولید، نرخ مشارکت اقتصادی، سرانه باسوادی و استخراج معادن، اشاره و تصریح کرد: ۱۱ درصد رشد شرکت های دانش بنیان را در استان شاهد هستیم به نحوی که در سال ۹۵ بیش از ۳۴۰ میلیون دلار صادرات این شرکت ها بوده است.

استاندار کرمان به اجرای طرح همیاران آب که حاصل آن ۲۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در سال است اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۷ کمتر از پنج هزار حلقه چاه در شمال استان وجود داشت که این رقم تا سال ۱۳۸۵ به ۳۴ هزار و ۵۵۶ حلقه چاه افزایش یافت.

رزم حسینی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته تعداد چاه های آب استان حدود هفت برابر و جمعیت دو برابر رشد داشته و این بدان معناست که از منابع آبی زیرزمینی به طرز زیادی مصرف شده است، افزود: استان کرمان با ۱۴ هزار هکتار وسعت، تراکم ۴۰ نفر در هر هکتار را دارد که کمترین میزان تراکم در هکتار در سطح کشور است.

وی از جلوگیری از تصرف دو هزار هکتار از اراضی دولتی طی دولت تدبیر و امید در استان کرمان خبر داد و یادآورشد: در سطح استان کرمان از ایجاد سه هزار و ۶۰۰ هکتار حاشیه نشینی جلوگیری شده که اگر این اقدام انجام نشده بود، ۱۵ تا ۲۰ هزار حاشیه نشین جدید به این استان اضافه می شد.

استاندار کرمان با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده آسیب های اجتماعی در استان، تصریح کرد: طرح نجات در دو محله پرآسیب کرمان اجرایی شده و نتایج آن نشان داده که هماهنگی دستگاه های حکومتی در مقابله با این آسیب ها و نجات آسیب دیدگان بسیار تاثیرگذار است.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به الگوی تقسیم بندی استان کرمان به هشت زون اقتصادی و واگذاری توسعه استان به بخش غیردولتی، خاطرنشان کرد: توفیقات حاصل شده در سایر مناطق استان از قبیل بخش گلباف موجب شد تا ۷۵ درصد از اهالی این بخش که تحت پوشش کمیته امداد بودند و حتی یک واحد تولیدی در این منطقه وجود نداشت، امروز با راه اندازی خانه های توسعه توسط معین اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی قابل توجهی را شاهد باشند و مهاجرت معکوس را در این مناطق داشته باشیم.

901

کد خبر: 892623

وب گردی

وب گردی