استاندار خراسان رضوی: اعتراض حق مردم است

استاندار خراسان رضوی با بیان این که اعتراض حق مردم است، گفت: مردم باید سوال کنند و ما موظف به پاسخگویی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی اشاره اظهار کرد: تمامی زندگی بشریت در بستر امنیت شکل می گیرد و اگر اعتراضات اجتماعی بخواهند این امنیت را از مردم سلب کنند، امکان رشد و توسعه کشور هم گرفته می شود پس مهم ترین مولد برای یک کشور در حال توسعه، حفظ امنیت و آرامش جامعه است.

وی افزود: متاسفانه در کشاکش اعتراضاتی که در این چند روز صورت گرفت افرادی که به نوعی به خارج از کشور متصل بودند، امنیت کشور را مورد هدف قرار دادند اما مردم فهیم ما با آگاهی از این موضوع در برابر این اعتراضات خویشتن داری و تحمل کردند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طبق بازدیدی که من از منطقه امامت و پارک ملت داشتم، که محل اعتراضات اخلال گرانی بود، خوشبختانه آرامش و امنیت نه تنها در این منطقه بلکه در تمام سطح استان برقرار شده است.

وی ادامه داد: جمهوریت و اسلامیت دو پایه اساسی جمهوری اسلامی هستند و این مجموعه که به تعبیر رهبر انقلاب نظام مردم سالاری دینی را ایجاد کرده، جایگاه سالاریت را برای مردم در نظر گرفته و این نظام بر پایه مردم اداره می شود.

رشیدیان گفت: در کارهای اجرایی همواره نارضایتی وجود داشته و هیچ گاه رضایت ۱۰۰درصدی و کامل اتفاق نمی افتد. ما در چند روز اخیر سلسله حرکت های تحت عنوان اعتراض برای گرانی داشتیم که این موضوع با سوء استفاده سودجویان مواجه شد.

وی تاکید کرد: اعتراض حق مردم است و این یکی از تفاوت های عمده نظام طاغوت با جمهوری اسلامی ایران است، مردم باید سوال کنند و ما موظف به پاسخگویی هستیم. اگر قرار باشد راجع به موضوعی مانند گرانی بحث شود مسلما کف خیابان جایگاه مناسبی برای مطرح کردن این موضوع نیست چراکه دشمنان هر لحظه منتظر این فرصت هستند و اخیرا این بد خواهان اعلام کرده بودند که ما جنگ را به داخل ایران خواهیم برد و دیدیم که پس از این اتفاقات بعضی از کانال های عربی جشن می گرفتند و خوشحالی می کردند اما مردم ما فهیم تر از آن هستند که این اجازه را به دشمنان دهند.

استاندار خراسان‌ رضوی با اشاره به هتک حرمت پرچم جمهوری اسلامی ایران افزود: پرچم برای همه ملت ما مقدس است و کسانی که این پرچم را پایین کشیدند و آتش زدند، نفهمیدند که احساسات و غیرت یک ملت را تحریک کرده اند. صاحب اصلی نظام و کشور مردم هستند و ما همواره منت دار مردمی هستیم که همواره با پشتیبانی خود از ما حمایت کرده اند.

وی ضمن تاکید بر مطالبه گری مردم ابراز کرد: من دوشنبه ها را به ملاقات های مردمی اختصاص داده ام و همه مسئولان نیز زمانی را برای ارتباط با مردم اختصاص می دهند. همچنین ما در استان تشکلاتی را تحت عنوان احزاب داریم که به جمع بندی مطالبات مردم می پردازند.

رشیدیان ضمن اشاره به تفاوت های میان اعتراض و اغتشاش تاکید کرد: ما هیچ مرزی برای اعتراضات نداریم چراکه در سایه امنیت اجرا می شوند اما اغتشاش جز بر هم زدن امنیت هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت، وقتی امنیت برداشته شود هیچ مشکلی حل نخواهد شد و مردم ما خیلی زود متوجه این مهم شدند و اجازه ندادند علی رغم سرمایه گذاری های بزرگ دشمن این اغتشاشات به جایی برسند. مردم ما در صحنه اند و انقلاب را از خوشان می دانند و اگر هم مشکلی داشته باشند برای رفع آن اقدام می کنند.‌ مردم ما به خوبی متوجه شدند که خوشان باید امنیت خودشان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قضایایی که این چند روز اتفاق افتاد و درخواست مردم تجمعی در روز پنج شنبه در نظر گرفته شده که نماد اتحاد و همدلی مردم برای قدردانی از امنیت و استقلال نظام جمهوری اسلامی است. این تجمع که در ساعت ۹ صبح از میدان شهدا آغاز خواهد شد، هم زمان با سراسر کشور برگزار می شود.

901

کد خبر: 892745

وب گردی

وب گردی