عشراوی: تسلیم باج خواهی ترامپ نخواهیم شد

حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که فلسطینی ها هرگز تسلیم باج خواهی ترامپ و تهدیدهای وی در خصوص قطع کمک های مالی به تشکیلات خود گردان، نخواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، حنان الشعراوی با اشاره به عدم تسلیم فلسطینی ها به باج خواهی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تصریح کرد: ترامپ، سعی وتلاش ما در راستای صلح و آزادی را با عواقب اقدامات بی مسئولیتی خود، نابود کرد و سپس فلسطینی ها را مورد سرزنش قرار می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز در توییتر نوشت: آمریکا، احتمالا کمک مالی به فلسطینیان را که آمادگی مشارکت در مذاکرات صلح را ندارند، متوقف می کند.
ترامپ ادعا کرد: واشنگتن سالانه به فلسطینی ها صدها میلیون دلار کمک می کند، اما هیچ تقدیر و احترامی از آنها نمی بیند، آنها حتی نمی خواهند درباره قرارداد صلح که به تاخیر افتاده، مذاکره کنند .
یکجانبه گرایی رییس جمهوری آمریکا در ماههای اخیر موجب گستاخ تر شدن رژیم صهیونیستی و افزایش تجاوزهای این رژیم به حقوق فلسطینیان شده است .
در تازه ترین اقدام صهیونیستها و به دنبال اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی، پارلمان این رژیم دیروز به قانونی که صهیونیست ‌ها آن را 'منع تقسیم قدس' یا 'قدس متحد' می‌نامند، در دور اول رأی مثبت داد.
این قانون صهیونیستی با هرگونه مذاکره کابینه رژیم اشغالگر درباره حتی بخشی از قدس مخالف است، مگر در صورت تصویب آن توسط اکثریت آرای پارلمان که با رای مثبت 80 عضو از 120 عضو (دو سوم اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی) امکانپذیر می باشد.
در این قانون آمده است که تقسیم قدس یا دست کشیدن از هر جزء از اراضی این شهر فقط با موافقت 80 عضو 'کنست' ممکن نخواهد بود، حتی اگرچه در چارچوب عملیات تسویه سیاسی با فلسطینی‌ها باشد.
قانون مذکور پیشتر در کمیته وزارتی قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده بود.

کد خبر: 892762

وب گردی

وب گردی