سومین نمایشگاه «ورسوس» در خانه هنرمندان برپا می شود

سومین نمایشگاه هنری «ورسوس» با هدف حمایت از نقاشان ۱۸ تا ۳۵ سال در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سومین نمایشگاه هنری «ورسوس» با هدف حمایت از جوانان هنرمند ویژه هنرمندان نقاش ۱۸ تا ۳۵ سال از ۱۵ تا ۲۵ دی در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

سحر قرایی مدیر اجرایی ورسوس با اعلام این خبر گفت: سومین دوره نمایشگاه «ورسوس» با تمرکز بر شناسایی استعدادهای نسل جوان برگزار می‌شود و در این رویداد نمایشگاهی قریب ۱۰۰ اثر از نقاشان ۱۸ تا ۳۵ سال در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

او افزود: ورسوس در سومین دوره برگزاری خود با اقبال خوبی از سوی هنرمندان نقاش مواجه شد و در این دوره ۱۱۰۰ نقاش با ۴۰۰۰ نقاشی شرکت کردند که از میان این آثار ۱۰۸ اثر در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیر اجرایی ورسوس٬ در«ورسوس» سوم هم مثل دو دوره گذشته ۱۰۰ درصد مبلغ فروش آثار هنری به هنرمندان جوان تعلق می‌گیرد، هنرمندانی که پس از بررسی اولیه هیات انتخاب آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کرده است.

او افزود: هیات انتخاب آثار سومین نمایشگاه نقاشی «ورسوس» را شهره مهران، ندا رضوی‌پور، مرتضی دره‌باغی، بهرنگ صمدزادگان و محمد همزه تشکیل می‌دهند و داورانی که در مرحله نهایی به بررسی آثار برگزیده خواهند پرداخت علی گلستانه، فرح اصولی و هنگامه معمری هستند.

ورسوس در تلاش است تا بستری برای کشف استعدادهای جوان هنرهای تجسمی کشور باشد و اینگونه با تحمل تمام مشکلات و سختی‌هایی که گریبانگیر این قبیل فعالیت‌های فرهنگی هنری است توانسته به دوره سوم برسد و یک قدم به هدف غایی خود نزدیک‌تر شود.

اولین دوره‌ نمایشگاه «ورسوس» با حمایت ویژه هنرمندان نقاش زیر ۳۰ سال، در خرداد سال ۱۳۹۳ در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار شد. آثار برگزیده دومین دوره که به هنرمندان مجسمه‌ساز جوان زیر ۳۵ سال اختصاص داشت هم دوم تا نهم بهمن سال ۱۳۹۴ در فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار گرفت.

سومین نمایشگاه «ورسوس» در تاریخ ۱۵ تا ۲۵‌ دی سال جاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 892767

وب گردی

وب گردی