صدور مجوز طرح‌های GTPP در صنعت پتروشیمی بدون محدودیت صادر می‌شود

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اولویت افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی پروپیلن با اجرای طرح های GTPPریال اعلام کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی محدودیتی برای صدور مجوز طرح های GTPP در سطح صنعت پتروشیمی ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، علی محمد بساق‌زاده، با اشاره به صدور 4 تا 6 مجوز احداث طرح‌های GTPP در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: هدف از اجرای طرح های GTPP تکمیل زنجیره گاز متان در صنعت پتروشیمی با هدف افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی پروپیلن است.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه با اجرای طرح های GTPP گاز متان موجود در سطح شبکه سراسری به پروپان و سپس پروپیلن و پلی پروپیلن تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به ظرفیت بالای تولید گاز متان و شبکه گسترده انتقال گاز کشور هیچگونه محدودیتی برای صدور مجوز طرح های GTPP در سطح صنعت پتروشیمی ندارد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون دانش فنی اجرای طرح های GTPP در اختیار شرکت هایی همچون UOP و ایرلیکوئید فرانسه است، تاکید کرد: با ورود به دوره پسابرجام تامین دانش فنی اجرای طرح های GTPP با محدودیتی روبرو نیست.

گفتنی است، با هدف تکمیل زنجیره ارزش گاز متان در صنعت پتروشیمی، اولین مجوز احداث یک مجتمع 500 هزار تنی پتروشیمی در دوران پسابرجام در جزیره قشم تابستان امسال صادر شده است.

این طرح جدید قرار است در بزرگترین جزیره خلیج فارس با هدف تبدیل گاز متان به محصولات با ارزشی همچون پلی‌پروپیلن، بنزین پیرولیز و گاز مایع ساخته شود و همزمان با بهره برداری از طرح فرآورش گاز میدان نفتی هنگام بخشی از گاز این میدان مشترک صرف تامین خوراک این طرح جدید GTPP در قشم خواهد شد.

بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه باید ظرفیت تولید پروپیلن در صنایع پتروشیمی کشور از حدود یک میلیون تن فعلی به بیش از چهار میلیون تن در سال افزایش یابد که اجرای طرح های GTPP یکی از راهکارهای افزایش تولید این محصول استراتژیک پلیمری است.

402

کد خبر: 892769

وب گردی

وب گردی