شیشه عمر یحیی در دستان شفر!/ سوختگیری پرسپولیس برای قهرمانی

در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر جمعه 15 دی 6 بازی برگزار می شود که در مهم ترین بازی ها تراکتورسازی میزبان استقلال است و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان نفت خواهد بود.

شیشه عمر یحیی در دستان شفر

تراکتورسازی - استقلال

جمعه: 15 دی

ساعت 14:30

ورزشگاه:ر یادگار اما تبریز

تیم داوری: حسین زرگر – علیرضا ایلدروم – بابک داروی – محمد ملکی – ناظر: مسعود مرادی

تراکتورسازی در نیم فصل دوم با ظاهر جدید گام به مسابقات گذاشته است؛ آن ها در اولین بازی با سه گل تیم بحران زده استقلال خوزستان را شکست دادند و با توپی پر به مصاف پرسپولیس رفت اما نتوانستند حریف صدر نشین رقابت ها شوند و در نهایت با دو گل مغلوب پرسپولیس شدند؛ البته بازی پرحاشیه برابر پرسپولیس برای تراکتورسازی طبعات بدی هم داشت و آن هم محرومیت کیانی و مصدومیت عالیشاه بود که می توانستند در این بازی حساس حسابی به کمک گل محمدی بیایند.

استقلال از زمان ورود شفر حسابی سرحال شده است و علاوه بر ارائه بازی های زیبا برد های پرگلی را هم کسب کرده است؛ آن ها علاوه بر اینکه آمار گل های زده خود را به شدت افزایش داده اند در شش هفته گذشته گلی را هم دریافت نکرده اند تا در کنار پرسپولیس خطرناک ترین تیم چند هفته گذشته رقابت ها باشند؛ آن ها با نتایج خوبی که در این مدت کسب کردند تا رتبه ششم جدول رده بندی صعود کرده اند و به پنج امتیازی فولاد تیم دوم جدول رسیده اند؛ استقلال در این بازی روزبه چشمی و سرور جپارف را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی تراکتورسازی

فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی زاده، رضا شربتی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، قائم اسلامی خواه، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، محمدرضا آزادی، فرزاد حاتمی

ترکیب احتمالی استقلال

سیدحسین حسینی، مجید حسینی، پادووانی، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید باقری، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان، محسن کریمی، علی قربانی

پدیده ای که می خواهد پدیده بماند

پدیده - صنعت نفت آبادان

جمعه 15 دی

ورزشگاه: ثامن

ساعت: 14:30

تیم داوری: وحید کاظمی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پدیده مشهد در نیم فصل نخست در زمین بازی امتیازات خوبی را جمع کرد و تا آخرین روز جزو تیم های مدعی محسوب می شد اما دست گل های مدیریتی دامن این تیم یکدست را گرفت و آن ها محکوم به کسر 6 امتیاز از سوی فیفا شدند و به این ترتیب با یک سقوط آزاد به میانه های جدول رفتند در این بین اکبر ایمانی ملی پوش آن ها نیز به دلیل عدم تصفیه حساب طبق بندی که در قرارداداش وجود داشت این تیم را ترک کرد تا کمربند میانی پدیده هم آسیب پذیرتر شود؛ آن ها هفته گذشته در اصفهان برابر سپاهان متحمل شکست سنگینی شده اند و برای جبران آن می خواهند از این بازی خانگی دست پر از زمین خارج شوند.

شاگردان کمالوند پس از شکست سنگینی که برابر استقلال متحمل شدند هفته گذشته با حساب سه بر صفر سایپا را در هم کوبیدند تا با روحیه مناسبی گام به این دیدار بگذارند، البته آن ها این هفته کار ساده ای را در مشهد پیش رو ندارند؛ صنعت نفت برای این بازی محمد زبیر نیک نفس را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی پدید

سعید جلالی راد، رضا ناصحی، سیدعبدالله حسینی، محمدرضا خانزاده، سعید صادقی، اکبر صادقی، محمد اسماعیل نظر، محمدرضا خلعتبری، معین عباسیان، امین قاسمی نژاد، محمد قاضی

ترکیب احتمالی صنعت نفت

داوود نوشی صوفیانی، علی عبدالله زاده، مرتضی اسدی، باتیستا، میلاد جهانی، حسین بغلانی، جاسم کرار، امین درویشی، مسلم مجدمی، محمد شادکام، لوسیانو پریرا

قلعه نویی و جلالی در پی فصلی نو

ذوب آهن - پیکان

جمعه: 15 دی

ورزشگاه: فولادشهر

ساعت 15:00

تیم داوری: مهدی مرجان زاده – سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان – احمد موسوی – ناظرم: محمدعلی فروغی

ذوب آهن در حال حاضر در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد و چند بازیکن کلیدی آن ها نیز در نیم فصل برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شده اند البته ذوب آهن هم در این بین بیکار ننشست و با اکبر ایمانی هافبک ملی پوش پدیده به توافق رسید تا به خط میانی خود سر و سامانی دهد؛ انتظار ها از امیر قلعه نویی و تیمش در نیم فصل دوم به شدت بالا است و آن ها باید علاوه بر جبران نتایج ضعیف نیم فصل نخست برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز تلاش کنند.

پیکان همچنان پس از آن هفت برد پی در پی موفق به کسب پیروزی نشده است؛ آن ها هفته گذشته نیز در برابر پارس جنوبی جم با تساوی یک بر یک متوقف شدند و البته این هفته نیز کار ساده ای در اصفهان ندارند؛ شاگردان جلالی استقلال را در یک قدمی خود می بینند و در صورت ادامه روند ضعیف چند هفته گذشته بدون شک جایگاه چهارمی خود را نیز از دست خواهند داد.

ترکیب احتمالی ذوب آهن

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، گئورگ ولسیانی، محمد ستاری، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، ربیع عطایا، بختیار رحمانی، مرتضی تبریزی.

کی‌روش استنلی

ترکیب احتمالی پیکان

پیام نیازمند، امیرحسین صادقی، حجت حق وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، ماهان رحمانی، صادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی مومنی، شاهین ثاقبی، امیر روستایی.

رشتی ها در انتظار جادوی جادوگر

سپیدرود رشت - گسترش فولاد

جمعه 15 دی

ساعت: 15:00

ورزشگاه: سردار جنگل

تیم داوری: محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محسن سلطانی – حسین زمانی – ناظر: زاهد بحرینی

سپیدرود طی این مدت کم حاشیه نداشته و پس از نظر محمدی برای دو بازی زیر نظر روانخواه بازی کرد که حاصل آن یک پیروزی و یک شکست بوده است اما مهم ترین و شاید شیرین ترین اتفاق ممکن برای رشتی ها علی کریمی است که از این هفته به جای روانخواه سرمربی این تیم شده است مردی که نام او به تنهایی می تواند ورزشگاه سردار جنگل را منفجر و البته تنور لیگ برتر را گرم تر کند؛ کریمی پیش از این هدایت نفت تهران را در اختیار داشت که به دلیل مشکلاتی که با جهانیان پیدا کرد خیلی زود از این تیم جدا شد.

گسترش فولاد با آمدن کریمی نه تنها خطر سقوط را از سر خود باز کرد بلکه در حال حاضر با کسب بیست و سه امتیاز شانس این را دارد که فصل را در رتبه تک رقمی به پایان برساند؛ آن ها پس از چند هفته درخشان سرانجام برابر ذوب آهن با گل دقایق آخر عباسی شکست خوردند تا برای جبران آن بازی گام به رشت بگذارند.

ترکیب احتمالی سپیدرود

سید محمد حسینی، سید احمد آهی، هادی موسوی، امین جوادی مقدم، حسین کعبی، علی عباسی، میعاد یزدانی، حسین ابراهیمی، توحید غلامی، میثم فردوسی، پویا نزهتی.

ترکیب احتمالی گسترش فولاد

فرناندو دخسوس، ادسون هنریکه، سید احمد موسوی، عزیز معبودی، مسیح زاهدی، احمدرضا زنده‌روح، یوسف سیدی، اسماعیل فرهادی، میلاد زنیدپور، رضا خالقی‌فر، پیمان بابایی.

بازنده های بزرگ در پی جبران

سایپا - استقلال خوزستان

جمعه 15 دی

ورشگاه: تختی

ساعت: 16:30

تیم داوری: محمدرضا اکبریان – رحیم شاهین – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی

سایپا پس از افت فاحشی چند هفته ای نتایج قابل قبولی را کسب کرد اما هفته گذشته متحمل یک شکست سنگین در آبادان و برابر صنعت نفت این شهر شد تا بار دیگر از روند رو به رشد خود فاصله بگیرد؛ شاگردان دایی البته این فرصت را دارند تا در مقابل تیم بحران زده استقلال خوزستان با کسب یک برد شرایط خود را بهبود بخشند؛ سایپا در این بازی روزبه شاه علی دوست را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت.

شرایط استقلال خوزستان به هیچ عنوان مناسب نیست آن ها تنها در دو هفته گذشته 6 گل دریافت کرده اند و در مقابل گلی نزده اند تا خطر سقوط به لیگ یک قهرمان لیگ پانزدهم را به شدت تحدید کند؛ ویسی که با فکر تکرار شگفتی لیگ پانزدهم بار دیگر به خوزستان بازگشته بود به نظر می رسد برای حفظ این تیم در لیگ برتر کار سختی را در پیش داشته باشد؛ استقلال خوزستان در این بازی وحید نامداری را به دلیل محرومیت و همچنین محمد آرام طبع را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی سایپا

محمدرضا اخباری، رضا علیاری، احمد مهدی‌زاده، محمد دانشگر، ارش رضاوند، مهدی ترابی، علی قلیزاده، رضا اسدیف، حامد شیری، امید خالدی ، محمد سلیمانی

ترکیب احتمالی استقلال خوزستان

وحید شیخ ویسی، عقیل کعبی، ابوالفضل علایی، مهرداد پورابوالقاسم، سلمان بحرانی، سلمان بحرانی، ناصر قلاوند، علیرضا دغاغله، یونس دلفی، فرزاد بهمنی، جونیور مارینی.

سوختگیری پرسپولیس برای قهرمانی

پرسپولیس - نفت تهران

جمعه 15 دی

ورزشگاه آزادی

ساعت: 16:30

تیم داوری: رضا مهدوی – سعید قاسمی – جلیل شعرانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: خداداد افشاریان

پرسپولیس بهترین تیم سه فصل گذشته کشور این فصل را نیز به بهترین شکل ممکن آغاز کرد و تا کنون نیز با کمترین نوسان با اختلاف 9 امتیازی صدر جدول را در اختیار دارد و شانس بالای برای دبل قهرمانی در لیگ برتر دارد؛ آن ها هفته گذشته نیز موفق شدند یک برد شیرین را برابر تراکتورسازی به دست آورند اما حواشی مربوط به درگیری هواداران دو تیم و محرومیت پرسپولیس از حضور هوادران در این بازی کام سرخپوشان را تلخ کرده است؛ البته مساله ترانسفر شدن مهدی طارمی آن هم در حالی که باشگاه به خاطر او از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده هوادران این را حسابی کلافه کرده است؛ آن ها این هفته باید در برابر بحران زده ترین تیم لیگ قرار بگیرند که به تازگی با هومن افاضلی دستیار سابق برانکو به توافق رسیده است؛ وحید امیری وینگر موفق و خوش اخلاق پرسپولیس که دو هفته ای از ترکیب این تیم دور بود به آمادگی کامل رسیده است و به احتمال فراوان در این بازی در ترکیب ثابت پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

پرونده جهانیان و نفت سرانجام بسته شد تا مالکان جدیدی بر سر کار بیایند، در رابطه با میزان موفقیت مالکان جدید هم در حال حاضر نمی توان نظری داد تا زمان همه چیز را مشخص کند اما اولین قدمی که این مالکان برداشتند توافق با هومن افاضلی برای هدایت نفت بود که هر چند کارنامه چندان موفقی ندارد اما به دلیل اینکه مدت زیادی را به عنوان دستیار در کنار برانکو بوده و همچنین رابطه نزدیکی که با او دارد به جذابیت های این بازی افزوده است.

ترکیب احتمالی پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، حسینی ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علی پور، گادوین منشا.

ترکیب احتمالی نفت

میلاد فراهانی، فرید محمدی زاده، علیرضا عزت کرامت، محسن بنگر، عیسی آل کثیر، سامان آقازمانی، امیرحیسن فشنگچی، پوریا امینی، حسین هوشیار، رضا حبیب زاده، امین منوچهری.

606

کد خبر: 892806

وب گردی

وب گردی