شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه مراودات اقتصادی و بین‌المللی بکوشند/ حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس جهانی آب

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توان تولید محصول با کیفیت را دارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برخلاف سایر شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی در زمینه نوآوری در تولید ورود پیدا کرده‌اند و مدیران باید به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند.

علیرضا دائمی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در خصوص همکاری دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد گفت: طی سال‌های اخیر خوشبختانه دانشگاه‌های کشور گام‌های مثبتی را در جهت توسعه صنعت آب و برق برداشته‌اند، به گونه‌ای که در این زمینه توانسته‌ایم موفقیت‌هایی را کسب کنیم.

او تصریح کرد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت‌هایی را به منصه ظهور رساندند. می توان گفت نوع فعالیتی که در این حوزه انجام می شود دانش بنیان و با تکیه بر دانش بومی بوده است. بنابراین وقتی حرف از دانش بنیان می شود صرفا توجه به تکنولوژی جدید نیست بلکه به عملکرد آن در جهت توسعه صنعت آب و برق و شدت جایگاه آن در عرصه‌های بین‌المللی است.

دائمی ادامه داد: در اجلاس بین‌المللی آب که 25 دی‌ماه برگزار خواهد شد، شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند تا بتوانند علاوه بر گسترش مراودات تجاری در عرصه بین‌المللی جایگاه ویژه ای در زمینه آب و انرژی داشته باشند.

او همچنین با تاکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اقتصادی مبتنی بر ارتقای رفاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه افزود: اقتصاد زمانی بارور و پایدار می‌شود و زمینه رفاه را برای مردم ایجاد می‌کند که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شده باشد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توان تولید محصول با کیفیت را دارند، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برخلاف سایر شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی در زمینه نوآوری در تولید ورود پیدا کردند و مدیران باید به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند، به طوری که با وجود تمام مشکلات پیش رو توانستیم ضمن برخورداری از خودکفایی در ساخت تجهیزات صنعت آب و برق و بومی کردن دانش سد سازی، این صنایع را به بیرون از مرزهای کشور صادر کنیم.

در ادامه محمدحسن امامی، دبیر انجمن مدیریت سبز ایران گفت: ما در کشورمان تئوری‌های لازم برای حل مسئله را نداریم و این در حالی است که روش‌های فنی و مهندسی را به بهترین نحو در اختیار داریم.

دبیر انجمن مدیریت سبز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش برجسته‌ای در توسعه اقتصاد کشور دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های علمی و فلسفی بالایی در توسعه فرهنگ کشور دارد به همین خاطر در مراسم اجلاس جهانی آب، از اساتید برجسته دانشگاه آزاداسلامی دعوت شده است تا در بحث ترویج فلسفه و فرهنگ کشورمان مطالبی را ارئه دهند.

گفتنی است هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی با عنوان مراسم جهانی آب 25 دی‌ماه به مدت دو روز با حضور بیش از 110 کشور دنیا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

402

کد خبر: 892822

وب گردی

وب گردی