استاندار اصفهان: عده‌ای در دنیا به دنبال اختلاف افکنی بین ادیان الهی هستند

استاندار اصفهان با بیان اینکه خیلی‌ها در دنیا به دنبال ایجاد اختلاف بین ادیان برای رسیدن به مقاصد خود هستند، گفت: آن‌ها پیگیر گسترش فرهنگ خشونت، افراطی‌گری و ترور و به دنبال سلب آسایش و امنیت از مردم هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده صبح امروز در دیدار با اسقف اعظم در کلیسای وانک اصفهان اظهار داشت: از دیرباز خاطره خوبی از همزیستی برادرانه ارامنه با ملت ایران وجود داشته است و ارامنه همیشه مورد احترام همه ایرانیان بوده‌اند.

وی گفت: ارامنه همواره انسان‌های صادق‌، سالم و مورد اعتمادی بوده‌اند و این دوستی و برادری نه در استان اصفهان بلکه در سراسر ایران مشهود است.

استاندار اصفهان بار دیگر میلاد حضرت مسیح (ع) را به اسقف اعظم در کلیسای وانک و همه ارامنه ایران تبریک گفت و افزود: همچنین حلول سال نو میلادی را به همه مسیحیان سراسر جهان تبریک می‌گویم و روزهای بهتر و پر خیر و برکتی را برایتان آرزومندم.

عده‌ای در دنیا به دنبال اختلاف افکنی بین ادیان الهی هستند

وی با بیان اینکه خیلی‌ها در دنیا به دنبال ایجاد اختلاف بین ادیان برای رسیدن به مقاصد خود هستند، تصریح کرد: آن‌ها پیگیر گسترش فرهنگ خشونت، افراطی‌گری و ترور و به دنبال سلب آسایش و امنیت از مردم هستند.

مهر علیزاده بیان کرد: آنچه که می‌تواند مردم را از این گزندها مصون بدارد فکر توحیدی، ایمان به خدای متعال و رشد فرهنگی مردمی است که به این ادیان باور دارند.

وی با اشاره به دسیسه چینی و توطئه‌هایی که علیه آمدن حضرت مسیح شده بود،‌ گفت: مقاومت پیروان مسیح در برابر آن‌ها سبب شد تا ملتی بزرگ که مشهورند به پیروی از پیامبر صلح و صفا ماندگار شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: همان عده بعد از بعثت پیامبر اسلام (ص) نیز دشمنی‌شان را با مسیحیان و مسلمانان ادامه دادند و این جریان همچنان ادامه دارد، ولی با اعتقاد مشترک آیین مسیحیت و اسلام به خداوند متعال موجب پایداری وحدت و همراهی شده و خداوند را بابت این نعمت شکر می‌گوییم.

وی با بیان اینکه همان‌هایی که حضرت مسیح را مصلوب کردند هنوز زنده‌اند، گفت: دسته‌ای از این افراد در یک سو با استکبار جهانی همراه هستند.

اعمال ترور، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران

مهر علیزاده خاطرنشان کرد: این جمع پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در نگه داشت رژیم شاه و بعد از انقلاب در مقاطع مختلف هر توطئه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و در زمان انقلاب ده‌ها هزار جوان را در کف خیابان کشتند.

وی ادامه داد: آن‌ها پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دست به ترورهای زیادی زدند و بزرگان، مذهبیون و مدیران سیاسی کشور را ترور کردند، یک نمونه آن حادثه 7 تیر است که 72 نفر از سران سیاسی کشور را به شهادت رساندند.

استاندار اصفهان با اشاره به تحمیل 8 سال جنگ به ملت ایران از سوی دشمنان، اظهار داشت: حدود 240 هزار نفر از مردم ایران در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که در بین این شهدای گرانقدر شهدای ارامنه نیز وجود دارند.

وی با بیان اینکه دشمن پس از این جنگ تحمیلی دست از سر ملت ایران برنداشت و تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور روا داشتند، گفت: آنها همچنین فضای سیاسی سنگینی علیه جمهوری اسلامی به پا داشتند.

مهر علیزاده گفت: هم اسلام و هم جمهوری اسلامی ایران حق هستند و این نظام اسلامی همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

روایت استاندار اصفهان از حوادث اخیر

وی به حوادث روزهای اخیز نیز اشاره‌ای کرد و گفت: عده‌ای معدود مزاحمت‌هایی را ایجاد و افراد را تحریک کردند ولی بدانند این‌ها اصلاً هیچ مشکلی نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شما دیدید که مردم در برخی از شهرها به صورت گسترده به میدان آمده و اقدامات هنجارشکنان را محکوم کردند.

وی با بیان اینکه در ابتدا با اتکای به خداوند و سپس حضور مردم برای خنثی سازی این رفتارها آماده هستیم، گفت: ادامه این رفتارها از سوی عده‌ای معدود فقط دست دشمنان را علیه ایران بازتر می‌کند.

صهیونیست؛ ریشه ترور و خشونت در جهان

مهرعلیزاده گفت: به یاد داشته باشید که هر جا حرف از ترور و خشونت هست ریشه آن مشخص است، امروز همه مردم دست صهیونیست‌ها را در همه این موارد می‌بینند.

وی اظهار داشت: از یک‌سو داعش را تولید می‌کنند و از سوی دیگر در طراحی‌هایشان مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشانند حتی برج‌های دوقلوی آمریکا را نیز منفجر می‌کنند.

با صبر، مقاومت و قدرت تمام جلوی مستکبران جهان می‌ایستیم

استاندار اصفهان با بیان اینکه در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همه نوع توطئه‌ای از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، گفت: امروز بخش اعظمی از مردم جهان به انجام این مسائل از سوی آن‌ها اذعان دارند.

وی خاطرنشان کرد: با صبر، مقاومت و قدرت تمام جلوی آن‌ها می‌ایستیم تا دنیا را از اسارت توطئه‌های این جمع راحت کنیم.

901

کد خبر: 892895

وب گردی

وب گردی