استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ظرفیت بنیاد برکت برای بخش تولید در استان به‌کار‌گیری شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بنیاد برکت باید به گونه‌ای هدایت شود که پول بی‌ثمر به جامعه تزریق نشود بلکه این منابع به سمت بخش‌های واقعی تولید برود.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز برای چگونگی اجرای تفاهم‌نامه بنیاد برکت به توافق نرسیده‌ایم، اظهار داشت: ابتدا باید سهم هر کدام از حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، اشتغال زودبازده روستایی و غیره را بر اساس اعتباری که بنیاد برکت در اختیار ما قرار داده مشخص کنیم.

وی افزود: سه دسته از طرح‌ها شامل طرح‌های جدید، طرح‌هایی که به بهره‌برداری رسیده و در مرحله توسعه بوده اما بانک عامل به دلیل رونق بازار دیگر حاضر به دادن سرمایه در گردش به آنها نیست و طرح‌هایی که به مرحله بهره‌برداری نزدیک هستند و نیاز به سرمایه در گردش دارند اما بانک عامل قادر به پرداخت سرمایه در گردش نیست در اجرای تفاهم‌نامه بنیاد برکت مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بنیاد برکت باید به گونه‌ای هدایت شود که تلاش نکنیم پول بی‌ثمر به جامعه تزریق شود بلکه این منابع باید به سمت بخش‌های واقعی تولید برود.

احمدی عنوان کرد: در اجرای این تفاهم‌نامه روی طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نکنیم بلکه در هر بخش چند طرح مهم که به رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال کمک می‌کند را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هدف ما هموار کردن راه برای بخش خصوصی است، گفت: امروز به علت شرایط خاصی که در کشور وجود دارد، همه حوزه‌ها با مشکل مواجه هستند و ما باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

901

کد خبر: 892909

وب گردی

وب گردی