جایزه فیروزه انگیزه ای برای تقویت اقتصاد و فرهنگ کشور

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه» گفت: یکی از دغدغه های فرهنگی کشور این است که تحرکی به اقتصاد و فرهنگ این کشور داده شود، در این میان جایزه فیروزه می تواند انگیزه مناسبی برای تقویت این دو حوزه به شمار آید. 

به گزارش ایسکانیوز از سومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه»، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 13 دی) پس از مراسم افتتاحیه سومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی «جایزه فیروزه» درباره کارکردهای جایزه فیروزه، گفت: نمایشگاه محصولات و کالاهای فرهنگی جایگاهی است که اقتصاد و فرهنگ در آن تلاقی پیدا می کند، این نکته را باید بگویم که در اینجا ما هزینه نمی کنیم بلکه فقط جهت دهی می دهیم تا کار فرهنگی انجام شود و این موضوع از امتیازات نمایشگاه به شمار می آید.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم جشنواره های مختلف با ذائقه ها و سلیقه ها و مدل مختلف برگزار کنیم، افزود: از دل همه آن ها ایده هایی برای اقتصاد و فرهنگ و جهانی کردن کار و پیدا کردن بازار در خارج از ایران مفید و کاربردی است.

جوادی با بیان اینکه نگاه ما به نمایشگاه کالاهای فرهنگی فقط یک نگاه اقتصادی نیست، یادآور شد: در این نمایشگاه فارغ از دغدغه های فرهنگی ایرانی و اسلامی صرفا می توانیم یک کار اقتصادی انجام دهیم، چون در این صورت نام آن جشنواره کالاهای فرهنگی نیست.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: زمانی که از کالای فرهنگی نام می بریم، یعنی به عنصر ایرانی بودن و اسلامی بودن تاکید داریم، دغدغه ما نیز این موضوع است به همین دلیل معتقدم این نمایشگاه مکانی است تا عنصر اقتصادی کالای فرهنگی وجه پررنگ تری داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت صادرات کالاهای فرهنگی ایرانی به خارج از مرزهای ایران، یادآور شد: در تلاشیم با برپایی چنین نمایشگاه هایی، کالاهای فرهنگی ایرانی را به جهانیان بشناسانیم تا در آینده بتوانیم این محصولات را در بازارهای بین المللی با نام و افتخارات ایران ارائه کنیم، زیرا در این حوزه تاریخ و فرهنگ ایران و نگاه اسلامی و دینی وجود دارد و ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد.

502

کد خبر: 892928

وب گردی

وب گردی