کم‌هزینه‌ترین راه برای برطرف کردن مشکلات بی‌آبی

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: شیرین‌سازی و استحصال آب از دریا به عنوان مطمئن‌ترین منبع،کم‌هزینه‌ترین راه برای برطرف کردن مشکلات بی‌آبی و تامین آب کشاورزی و صنعت به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری چابهار، اسماعیل نجار در نشست ستاد مدیریت بحران جنوب سیستان و بلوچستان در چابهار اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران، یکی از کشورهایی است که توانسته در زمان وقوع بحران هایی همچون زلزله، سیل، طوفان و آتش سوزی مدیریت خوبی در کمک رسانی به مردم حادثه دیده داشته باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور بیان کرد: همانطور که در مدیریت بحران، پیش‌بینی و پیشگیری رکنی مهم و حیاتی است، رسانه‌ها نیز باید دغدغه ایمنی در برابر حوادث را در طول سال داشته باشند و ضمن تشریح الگوهای رفتاری مناسب، مردم را برای شرایط در زمان وقوع حوادث آماده کنند.

نجار خاطر نشان کرد: آرامش عمومی و اعتماد مردم به نهادهای مسئول، مهمترین شرط مدیریت موفق و کارآمد است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به موضوع بی‌آبی در کشور نیز گفت: استفاده از آب‌های دریا و ژرف تنها راه نجات از بی‌آبی در کشور است و می تواند بسیاری از مشکلات را در بلندمدت برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: شیرین‌سازی آب دریا و استحصال آب از دریا به عنوان مطمئن‌ترین منبع، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای رفع مشکلات بی‌آبی و تامین آب کشاورزی و صنعت به شمار می رود.

نجار بر احداث آب شیرین کن در کنار دریا تاکید کرد و افزود: 25 میلیارد تومان اعتبار برای استحصال آب های ژرف پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اکثر نقاط کشور با بی‌آبی مواجه هستند و آب چاه‌های آب و چاه‌های کشاورزی به شدت افت کرده است.

نجار از فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های سیستان وبلوچستان خواست به موقع خسارت‌ها را اعلام کنند تا پس از برآورد رسیدگی و جبران خسارت شود.

وی گفت: کشور دچار بحران‌های شدید است و اعتبارات نیز در این زمینه محدود است و بسیاری از جبران خسارت‌های حوادث گوناگون ممکن است، دیر شود.

همچنین روز گذشته با حضور معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران، بهره‌برداری از 8 تانکر اهدایی دفتر مقام معظم رهبری، برای آبرسانی به روستاهای چابهار و کنارک انجام شد.

این تانکرها از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران به روستاییان شهرستان‌های چابهار و کنارک اهدا شده است.

مدیر آب‌و‌ فاضلاب روستایی شهرستان چابهار نیز در این رابطه گفت: تعداد 8 دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای تقویت ناوگان آبرسانی سیار روستایی از سوی دفتر رهبرمعظم انقلاب به این شهرستان اختصاص پیداکرده است.

روشن نارویی افزود: برای خریداری این تانکرها 21 میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری هزینه شده است.

وی افزود: شهرستان چابهار محروم ترین منطقه کشور از نظر دسترسی مردم به آب سالم وبهداشتی است بطوری که شاخص دسترسی مردم به آب فقط 23 درصد است.

وی با بیان اینکه 77 درصد مردم شهرستان چابهار به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند، خاطرنشان کرد: هم اینک تعداد 49 دستگاه تانکر(24 تانکر دولتی و 25 تانکر استیجاری) در 406 روستا کار آبرسانی سیار را انجام می دهند.

کد خبر: 892940

وب گردی

وب گردی