رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز یکی از معیارهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای و پروژه‌های مدیریت سبز

دکتر سیامک خادمی مشاور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و سرپرست اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی این وزارتخانه، در کارگاه آموزشی «آشنایی با مدل تلفیقی – تطبیقی رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه‌های سبز»، گفت: رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز، یکی از معیارهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای و پروژه‌های مدیریت سبز است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، دکتر خادمی روز چهارشنبه در این کارگاه آموزشی که با هدف آموزش نمایندگان رسمی معرفی شده از سوی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به عنوان سنجشگران سبز برگزار شد، افزود: سنجشگران سبز، مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات، مستندات و گزارشات دانشگاه در حوزه‌های زیست‌محیطی و بهره‌برداری سبز، آموزش و پژوهش سبز و نیز فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به این حوزه را برعهده دارند.

به گفته مشاور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، اطلاعات و داده‌ها، مهم‌ترین بخش سنجش و ارزیابی دانشگاه‌ها با توجه به معیارهای دانشگاه سبز محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد ردیف اقدامات مدیریت سبز در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و همچنین در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۷ خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز بر اساس اقدامات اجرایی در حوزه مدیریت و دانشگاه سبز بوده و به عنوان یکی از معیارهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای وتوزیع اعتبار پروژه‌های مدیریت سبز است.

این کارگاه آموزشی در راستای آموزش سنجشگران سبز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی توسط اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم و با همکاری دانشگاه شیراز در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

در حاشیه این کارگاه، گزارشی از فرآیند عملیاتی کردن «مدل تراز سبز» نیز ارائه شد.

کد خبر: 892943

وب گردی

وب گردی