علیرضابیگی: مردم با اغتشاش مخالف هستند

نماینده مجلس در خصوص اغتشاشات اخیر اظهار داشت: مردم ما با اغتشاش مخاف هستند و با آن ها مقابله می کنند اما این دلیل نمی شود زخم هایی که بر پیکر مردم ما به وجود آمده نادیده بگیریم.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در رابطه با اعتراضات مردمی در چند روز اخیر گفت: طبیعتا کشور ما به خاطر ماهیت ضد استکباری و ضدیتی که با نظام سلطه دارد هر اتفاقی در آن بیفتد مورد توجه کسانی قرار می گیرد که می خواهند مانع شوند تا ایران در مقابل نظام سرمایه داری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به همین جهت زلزله هم اگر اتفاق بیافتد و اگر ببینند بستر مناسبی در ضدیت با نظام جمهوری اسلامی ایجاد شده قطعا از آن هم استفاده خواهند کرد.

علیرضابیگی با اشاره به کاستی هایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد اظهار داشت: ما شاهدکاستی هایی در حوزه اقتصاد به ویژه اشتغال برای جوانان هستیم و باید به طور جد به دنبال چاره اندیشی برای آینده آن ها باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت برنامه ای برای اشتغال جوانان و اقتصاد کشور ندارد و بنا دارد که هزینه های خود را بر دوش مردم تحمیل کند.

وی با در نظر داشتن اعتراضات مردمی ابراز کرد: موضوع دیروز و امروز نیست و توقعاتی که از رهگذر برجام باعث شده در مردم ایجاد شود و معلوم شده که سرآبی بیش نبود نارضایتی های شدید در سطح جامعه به وجود آورده است.

علیرضابیگی در توضیح بیشتر افزود: وقتی این نارضایتی ها در سطح جامعه اتفاق بیافتد مورد توجه نظام سلطه قرار می گیرد و نتیجه اش همینی می شود که اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تبریز مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم ما در رویارویی با عامل خارجی به جهت عشق به میهن و انقلابی که دارند اجازه نمی دهند کشور دستخوش التهابات و نا آرامی هایی از این دست شود ولی این نباید باعث شود که ما از دلایلی وجود آمدن این نارضایتی ها غافل شویم.

وی ادامه داد: بلاخره محصول عملکرد چند ساله گذشته دولت، تبعیض، ناکارآمدی، تورم ،فقدان اشتغال همه این ها و وعده هایی که دولت داده و محقق نشده دست به دست هم داده و یک نارضایتی اجتماعی را سبب شده و این قابل کتمان نیست.

علیرضابیگی با در نظر داشتن آشفتگی در صندوق های بزنشستگی و پرداختی ها به بازنشستگان و کارگران و موضوع موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: این ها ضمن این که نارضایتی شدید اجتماعی را به وجود آورده سبب شده پالس هایی نامناسب به خارج از کشور مخابره شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم اجازه نخوهند داد که التهبات اجتماعی مورد سو استفاده دشمن قرار بگیرد چه بسی همین اعتراض خود را بخورند و نگذارند آسیبی به کشور برسد.

وی در خصوص قوه قضاییه ابراز کرد: ناکارآمدی قوه قضاییه در رویارویی با فساد امروز مورد شکایت شدید مردم است، این ارگان باید با هر گروهی که به این ملت خیانت کرده اند و به بیت المال دست اندازی کردند حتما باید با آن برخورد کند ولی متاسفانه ما بروز و ظهور آن را نمی بینیم.

علیرضا بیگی با اشاره به این که بارز ترین گله مندی مردم حقوق های نجومی است ابراز کرد: علی رقم تاکید رهبر معظم انقلاب و این که روحانی از این پدید شوم عذر خواهی کرد پس از گذشت یک سال از این ماجرا معلوم نشد مجازات آن هاچه بود و چه شد؟ چه تضمینی داریم که دیگر تکرار نشود؟

وی در آخر اظهار کرد: مردم ما با اغتشاش مخالف هستند و با آن ها مقابله می کنند اما این دلیل نمی شود زخم هایی که بر پیکر مردم ما به وجود آمده نادیده بگیریم.

303

کد خبر: 892948

وب گردی

وب گردی