شناسایی عوامل اصلی و سرکردگان اغتشاشات ملایر

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: بسیاری از عوامل اصلی و سرکردگان اغتشاشات شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند .

به گزارش ایسکانیوز، عبدالعظیم رضایی در جلسه هماهنگی برگزاری نه به اغتشاشات اخیر در ملایر، با بیان این‌که متأسفانه این روزها در برخی شهرهای کشور شاهد آشوب‌ها و اغتشاشاتی بودیم که باعث شد دل مردم ایران به درآید، اظهار کرد: این اغتشاشات و مشکلات همراه آن در برابر عظمت مردم ایران بسیار کوچک هستند و با حضور نیروهای مردمی، وحدت ملی، هوشیاری عمومی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرمایشات ریاست جمهور، به‌خوبی مدیریت و خنثی شد.

وی با بیان اینکه گرچه این اغتشاشات کور بود اما دست فرصت‌طلبان، بیگانگان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ خوبی در آن قابل ‌مشاهده بود، اضافه کرد: مطالباتی که مردم مطرح کرده و می‌کنند، بخشی از آن‌ها مطالبات عمومی و به‌حق است همچنین ضعف‌هایی در کشور وجود دارد که مربوط به یک جریان یا دولت خاص نبوده است .

فرماندار ملایر با بیان اینکه یکی از اشکالات جامعه ما این است که به‌جای پذیرش و رفع مشکل، آن را نادیده می‌گیریم و این کار چشم فروبستن بر حقیقت است، افزود: رئیس جمهور نیز با پذیرش درخواست‌های به‌حق مردم معتقد بود وضعیت اقتصاد ما از متوسط جهانی بالاتر است .

رضایی با تأکید بر اینکه این حق مردم است که مطالباتشان را از راه درست و قانونی پیگیری کنند، افزود: اینکه مردم دچار مشکلات معیشتی هستند و مطالباتی در حوزه اقتصاد، اشتغال، طرح آزادانه دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی دارند بر کسی پوشیده نیست و دولت پذیرای دیدگاه‌ها و انتقادات مطروحه در تمامی این حوزه‌ها و سایر حوزه‌های سیاسی و اجتماعی بوده و هست .

وی تأکید کرد: حفظ منافع و مصالح ملی، تمامیت ارضی کشور و حفظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن اولویت تمامی مردم و دلسوزان و علاقمندان نظام است که مقابله با هرگونه تهدید نسبت به آن‌ها همگان را برمی‌انگیزد .

فرماندار ملایر گفت: تمام مردم، ولی‌نعمتان ما هستند، حتی این جوانانی که این روزها در دام دشمن گرفتار آمدند و به کف خیابان‌ها کشیده شدند، فرزندان این مرز و بوم، انقلاب اسلامی و برآمده از خانواده‌هایی شریف هستند که بر خلاف تمام مماشات و تساهل نظام و دستگاه‌های انتظامی در پیروی از دشمنان و قانون‌شکنی ممارست کرده و در دام مطامع اجانب افتادند .

وی با بیان اینکه بسیاری از عوامل اصلی و سرکردگان اغتشاشات شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند، ادامه داد: در بین دستگیرشدگان شاهد حضور افرادی بودیم که از خارج شهرستان و به‌قصد اغتشاش به ملایر آمده بودند که بیانگر لزوم دقت و توجه بیشتر مردم و مسئولان به این‌گونه تحرکات است .

وی با تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی، سپاه، گروه رزمی مهندسی 43 امام علی(ع)، بسیج و نیروهای مردمی، بیان کرد: در بحث امنیت شهرستان، هیچ حرکتی که باعث بر هم خوردن این امنیت شود را نمی‌پذیریم و به ‌شدت با آن برخورد می‌کنیم و با کسی تعارف نداریم .

فرماندار ملایر با اشاره به فراخوان هفته گذشته در ملایر برای تجمع درباره گرانی، گفت: دولت و بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان پذیرای انتقادات سازنده هستیم اما نباید خودمان بهانه به دست دشمنان این نظام بدهیم.

900

کد خبر: 892957

وب گردی

وب گردی