به آتش کشیده شدن  بیش از 1000 خودرو  و بازداشت صدها تن در شب سال نوی میلادی در پاریس  و  اشک تمساح مکرون برای اغتشاش گران ایرانی!!

رئیس جمهور فرانسه در حالی از اتفاقات داخلی ایران ابراز نگرانی می کند که فرانسه سال میلادی جدید را با ناآرامی ها و اغتشاشات گسترده آغاز کرده است که در این ارتباط پلیس فرانسه تاکنون510 نفر را دستگیر وبازداشت کرده است .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، طی چند روز گذشته شاهد تجمعات و نا آرامی های درکشور بودیم که در رسانه های مختلف جهان بازتاب هایی را به همراه داشت. این تجمعات که در ابتدا در اعتراض به وضع معیشتی و افزایش قیمت ها صورت گرفت اما در ادامه با تحریک گروه های معاند و ضد انقلاب و همراهی رسانه های خارجی تجمعات از شکل مطالبه گری خارج شده و به اغتشاش مبدل گشت.

این ناآرامی ها باعث جان باختن و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی گناه شد و همچنین خسارات زیادی به اموال عمومی زده شد که البته با حضور به موقع دستگاه امنیتی و انتظامی و همچنین حضورآگاهانه ملت ایران عوامل این آشوب ها دستگیر و امنیت به کشور بازگشت.

در این میان نکته قابل توجه ذوق زدگی راید الوصف آشکار کاخ سفید و کشورهای غربی در قبال اتفاقات اخیر ایران بودو همچون

اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 کشورهای غربی به بهانه دفاع از آزادی و مسایل حقوق بشری در امور ایران اقدام به دخالت های آشکار را در دستور کار خو.د قرار دادند .

مکرون دایه مهربان تر از مادر

در همین ارتباط "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه از قاعده حمایت از اغتشاش گران در اتفاقات اخیز ایران مستثنی نبود و از بروز ناآرامی‌ در برخی از شهرهای ایران و با ادعای «آمار بالای قربانیان و بازداشت‌شدگان» ابراز نگرانی کرد و به اصطلاح با ریختن اشک تمساح از برهم زنندگان نظم عمومی که در خیابان های ایران اسلحه به سمت مردم گرفتند اعلام حمایت کرد.

این در حالی است که به نوشته خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر ایران گفت: «مقامات فرانسوی به دقت وضعیت ایران را دنبال می‌کنند. حق اعتراض آزادانه یک حق اساسی است، همین طور آزادی انتقال اطلاعات.»

وی افزود: «دولت فرانسه نگرانی خود را از آمار بالای قربانیان و بازداشت‌شدگان ابراز می‌کند. در هفته‌های آینده، احترام به حقوق بشر، در مرکز گفت‌وگوهای ما با مقامات ایرانی خواهد بود.»

آماده باش 140 هزار نیروی امنیتی در تعطیلات سال نو میلادی

حمایت مقامات فرانسوی از ناآرامی های در ایران در حالی است که در شب های آغازین سال میلادی شهر های مختلف فرانسه شاهد بروز ناآرامی و هرج و مرج های فراوانی بوده است. در اغتشاشات و هرج و مرج گسترده در شب سال جدید میلادی بیش از هزار دستگاه خودرو در فرانسه در شعله های آتش سوخته است و در پی بروز ناآرامی در فرانسه، تعداد افراد دستگیر شده به اتهام آتش زدن خودروها و ایجاد اغتشاشات در پاریس در نخستین روز سال نوی میلادی به شدت افزایش یافت.

بر اساس گزارش‌ها، 1031 خودرو در شب سال نوی میلادی در پاریس به آتش کشیده شد. این اتفاقیست که هر ساله در فرانسه و در آستانه سال نو میلادی اتفاق می افتد و آمارها نشان می دهد که در سال جدید این اغتشاشات افزایش یافته است. پلیس فرانسه 510 نفر را در ارتباط با این حادثه دستگیر کرد. انتشار تصاویر و ویدئوهای این اقدامات خشونت آمیز موجب خشم مردم فرانسه شده است. در این حادثه دو افسر پلیس نیز از سوی اغتشاشگران مورد حمله قرار گرفتند.

"امانوئل مکرون"، رئیس جمهور فرانسه، حمله به افسران پلیس را محکوم و بر دستگیری و مجازات خاطیان تاکید کرد.

همچنین وزیر کشور فرانسه نیز اظهار کرد: «در خصوص حوادثی که دیروز اتفاق افتاد متاسفم. امیدوارم مردم بتوانند از تعطیلات سال نوی خود در کمال آرامش لذت ببرند.»

وی در ادامه افزود: «من با افسران پلیس آسیب دیده صحبت کردم. عاملان این حمله به سختی مجازات خواهند شد. حمله به نیروهای امنیتی، حمله به کشور ماست.» حدود 140 هزار نیروی امنیتی در طول تعطیلات سال نوی میلادی در سراسر فرانسه در حالت آماده باش هستند. فرانسه پس از وقوع چند حمله تروریستی از سال 2015 تاکنون در حالت آماده باش قرار دارد.

حال باید از مقامات فرانسوی این سوال را پرسید که با توجه به حجم گسترده اعتراضات در فرانسه و برخورد سخت پلیس با معترضان چرا به جای دخالت در امور دیگر کشورها به وضعیت داخل کشور خود تمرکز نمی کند واین درحالی است که چندین سال است که مردم فرانسه از وضعیت بد اقتصادی و بروز نا امنی مانند حضور داعش رنج می برند اما مقامات فرانسوی همواره تلاش می کنند بر عدم رسانه ای کردن موضوعات داخلی کشور خود سرپوش می گذارند .

خبرنگار: شایان دنیادیده

302

کد خبر: 892983

وب گردی

وب گردی