تهدید به قتل در فضای مجازی با سوء ظن رابطه نامشروع

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری فردی خبر داد که با سوء ظن مبنی بر اینکه فردی با زن برادرش رابطه نامشروع دارد در فضای مجازی وی را تهدید به قتل کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در رابطه با این پرونده، گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است شخصی با هویت نامشخص و ادعاهای کذب، در فضای مجازی و با تماس تلفنی وی را به قتل تهدید به قتل کرده و منجر به سلب آرامش از وی و خانواده‌اش شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی اقدامات فنی و تخصصی ماموران موفق شدند، عامل تهدید به قتل شاکی را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر کنند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم با توجه به اعتیاد و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی دچار شک گردیده و در یکی از شبکه‌های اجتماعی شاکی را تهدید به قتل نموده بود و در اظهارات خود ادعا داشت؛ با مشاهده دو سه مرتبه ورود و خروج شاکی به منزل برادرش و با توجه به اینکه زن برادرش عشق قبل ازدواجش بوده دچار شک گردیده و با هویت مجهول در یکی از شبکه‌های اجتماعی و با فرستادن چندین عکس که شاکی در نزدیکی درب منزل برادرش بوده، وی را تهدید به قتل نموده است.

حسادت عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضایی مجازی بود
سرهنگ فرامرز شاکری رییس پلیس فتا استان کردستان گفت: هرگونه سوء استفاده از عکس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم است، لذا از قرار دادن تصاویر دوستان و یا خویشان خود در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید.
به گفته وی عواقب دوستی‌های اینترنتی و آسیب‌های انتشار اطلاعات محرمانه و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی، بسیار زیاد است.
سرهنگ شاکری افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مریوانی مبنی بر تغییر و انتشار فیلم و صوت به صورت مستهجن، شناسایی عامل یا عاملان انتشار در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان مریوان قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکیه در تحقیقات اولیه اظهار داشت، اخیرا شخصی ناشناس با ایجاد اکانت و صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و گذاشتن تصویر اینجانب در کنار تصاویر مستهجن‌، باعث هتک حیثیت اینجانب شده است و با آبروی من در خانواده و جامعه بازی کرده است‌.
این مقام ارشد انتظامی افزود: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهمان را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی به این پلیس احضارشدند.
سرهنگ شاکری گفت: در ادامه از متهمین تحقیق که به جهت وجود مستندات لازم، متهمین لب به اعتراف گشودند و در اعترافات خود اظهار داشتند که با شاکیه دوست هستند و با توجه به اینکه شاکیه در زندگی شخصی خود موفق می‌باشد ما دو نفر از روی حسادت این کار را انجام دادیم و تصاویر وی را که در اختیار داشتیم با فتوشاپ در کنار تصاویر مستهجن قرار می‌دادیم و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌ساختیم در نهایت متهمین به مرجع قضایی معرفی شدند.

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در نتیجه اعتماد بی‌جا بود
سرهنگ حسن کوره‌بلاغی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت اینترنتی وجه به صورت خرید کارت شارژ و پرداخت قبوض کرده بود.
وی افزود: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و اعلام داشت مبلغ 30 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی برداشته شده است.
وی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده مشاهده شدکه برداشت‌ها به صورت خرید کارت شارژهای اعتباری و همچنین پرداخت قبوض آب ‌و برق به صورت اینترنتی بوده است.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسی های فنی و پلیسی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت و در تحقیقات بعمل آمده از متهم اعلام داشت که با توجه به اینکه بنده با شاکی نسبت فامیلی داشتم، قبلا وی کارت بانکی خود را برای خرید در اختیار بنده قرار داده بود، من نیز از اعتماد ایشان سوءاستفاده نموده و برای آن کارت رمز دوم فعال نموده و اقدام به برداشت وجه به صورت خرید کارت شارژ و پرداخت قبوض کردم.
وی گفت: نهایتا متهم به همراه مستندات پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق
سرهنگ ستارخسروی کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در بازرسی از 2انبار در شهر اصفهان 2 محموله پتو و ادکلن خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال را کشف کردند.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از دپوی 2 محموله پتو و ادکلن خارجی قاچاق در2 انبار در شهر اصفهان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
خسروی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از 2 انبار مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات 31 گونی پتو با مارک های مختلف ، 2 کیسه حوله و 870 عدد ادکلن خارجی قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام شده است، گفت: در این خصوص 2 نفر دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.


کشف خودروی سواری با 129 کیلو تریاک
با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد 129 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف و 3 نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیر شدند.
سرهنگ محمدحسین ستوده نیا' رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام کار اطلاعاتی از خبری در خصوص بارگیری و حرکت یک محموله موادافیونی به سمت پایتخت مطلع شدند.
وی ادامه داد: با کسب این خبر بلافاصله تیم عملیاتی از ماموران این پلیس تشکیل و ضمن ردگیری مسیر حرکت قاچاقچیان خودروی سواری مربوط به سوداگران مرگ را در محورهای مواصلاتی استان توقیف کردند.
سرهنگ ستوده نیا گفت: در بازرسی از این خودرو، 129 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف و 3 نفر از سوداگران مرگ نیز دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد در پایان تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ از اولویت های اصلی ماموران پلیس این استان است.

کشف 90 هزار لیتر سوخت قاچاق با توقیف 3 تانکر
فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف 3 دستگاه تانکر و کشف 90 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران پلیس در شاهرود خبر داد.
سردار روح الامین قاسمی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، 3 دستگاه تانکر حمل سوخت را متوقف کردند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته و حضور کارشناسان مشخص شد محموله نفت سفید با تینر آلوده شده و با مدارک جعلی و مجوزهای قانونی در حال حمل به پایتخت است.
سردار قاسمی با اعلام توقیف هر 3 دستگاه تانکر با 90 هزار لیتر سوخت قاچاق افزود: ارزش ریالی این محموله ها بنا بر نظر کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی رانندگان متخلف به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق، برنامه ی مستمر پلیس و یکی از راهکارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف 5 میلیارد و 40 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در خراسان شمالی خبر داد.
سرهنگ 'حسین بدری گفت: در پی اخبار و اطلاعات رسیده مبنی بر ورود کالای قاچاق در استان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته از خودروها و محل های دپوی کالای قاچاق و اقلام ممنوعه، موفق به کشف 32 کیلو پودر و تعداد 240 عدد قرص غیر مجاز بدنسازی و 33 هزار متر پارچه قاچاق و بدون مجوز شدند.
وی گفت: در بررسی انجام شده از سوی کارشناسان مربوطه، ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه 5 میلیارد و 40 میلیون ریال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این زمینه 3 متهم شناسایی و دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

کلاهبرداری 20 میلیاردی خریدار احشام
سرهنگ پرویز اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت:فردی که 20 میلیارد ریال از 40 دامدار شهرستان ساوه کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و به 40 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
وی اضافه کرد: در پی ارجاع پرونده هایی در خصوص کلاهبرداری متصدی یک واحد قصابی از تعدادی از دامداران شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
اسدی افزود: ‌در مراحل ابتدایی تحقیقات و با تکمیل اظهارات شاکیان پرونده ها مشخص شد که این فرد حدود 20 میلیارد ریال از 40 دامدار شهرستان کلاهبرداری کرده و بعد از آن با فروش منزل و مغازه خود از شهرستان نقل مکان کرده است.
این مقام انتظامی ادامه داد:‌ با ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس، محل اختفای این فرد در یکی از شهرهای مرکزی کشور شناسایی و با اخذ نیابت قضائی و اعزام تیمی از ماموران انتظامی، متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان انتقال شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: در مراحل بازجویی های انجام شده مشخص شد این فرد از 40 دامدار حدود 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است که با تکمیل تحقیقات برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

محموله میلیاردی کفش قاچاق در دیلم توقیف شد
فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کفش قاچاق در شهرستان دیلم خبر داد.
سردار خلیل واعظی اظهار داشت: ماموران ایستگاه شهید موسوی شهرستان دیلم در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی به شهرستان است ،اقدامات فنی خود را در این خصوص آغاز کردند.
وی افزود : ماموران حین کنترل خودروهای عبوری موفق شدند کامیون مذکور را شناسایی، توقیف و به مقرر انتظامی انتقال دهند ؛ در بازرسی از خودرو توقیفی 7 هزار و 520 جفت کفش خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک گمرکی کشف شد.
سردار واعظی با بیان اینکه ارزش کالای کشف شده برابر اعلام کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است،، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با قاچاق کالا شهرستان منتقل شد.


فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از کشف یک محموله اسباب بازی خارجی به ارزش 2 میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ محمدحسین باباکلانی گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی 'شهید امامی' شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو 646 کارتن انواع اسباب بازی خارجی کشف شد که خودرو و محموله به علت نداشتن مدارک گمرکی از سوی راننده توقیف شدند.
سرهنگ باباکلانی با اشاره به دستگیری راننده در این زمینه اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 2 میلیارد ریال اعلام شده است.

کشف 24 هزار لیتر سوخت قاچاق
سرهنگ عبدالعلی روانبخش فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف 24 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی بخش 'شهداد' این فرماندهی خبر داد و گفت: مأموران انتظامی بخش شهداد شهرستان کرمان در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی هنگام گشت زنی در حوزه انتظامی خود به یک دستگاه تانکر نفتی مشکوک شدند و دستور توقف را صادر کردند.
وی افزود: در بررسی های ماموران از این تانکر مشخص شد، خودرو توقیفی حامل 24 هزار لیتر بنزین قاچاق است.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا ماموران انتظامی راننده تانکر را دستگیر کردند و به همراه سوخت قاچاق کشف شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال
فرمانده انتظامی مرند استان آذربایجان شرقی از کشف البسه و پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ کاظم دهقانی گفت: ماموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان مرند حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروکامیونت هیوندا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو 6 هزار و 173 ثوب انواع البسه خارجی کشف شد ؛ کارشناسان ارزش این محموله را یک میلیارد ریال اعلام کردند.خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

کالای قاچاق 5 میلیاردی به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک محموله قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در خرم آباد خبر داد .
سردار محمد مهدیان نسب گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و تشدید اقدامات کنترلی، در محور آزاد راه 'خرم زال' یک دستگاه کامیون کشنده را توقیف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودرو مذکور 43 هزار و 806 عدد انواع لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی که از استان های جنوبی کشور به پایتخت بارگیری شده بود کشف شد .
فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 5 میلیارد ریال برآورد کردند.
در این رابطه یک نفر دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 892993

وب گردی

وب گردی