جشنواره فیروزه باعث ترغیب مردم به تولیدات فرهنگی است

رئیس نمایشگاه کالاهای فرهنگی گفت: در حوزه محصولات فرهنگی ایرانی باید شاهد تکثر وتنوع تولید کنندگان باشیم تا مردم تشویق و ترغیب به خرید کالای فرهنگی ایرانی شوند.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی، امیرمسعود شهرام‌نیا، در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه و جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی اظهار داشت: جایزه کالاهای فرهنگی فیروزه تلاش می‌کند تا برنامه معرفی و رقابت کالاهای ایرانی اسلامی را رقم بزند و فراخوان زده می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلف از جمله بخش پژوهش، نوشت افزار، اسباب بازی، کتاب اسباب‌بازی و هدایای فرهنگی است که امسال 120 شرکت کننده حضور دارند.

شهرام‌نیا با اشاره به اینکه امسال حدود 5 هزار متر مربع برای نمایشگاه اختصاص یافته، خاطر نشان کرد: امسال در بخش نمایشگاهی هم کالاها نمایش داده و هم به رقابت می‌پردازند همچنین بخش فروش را نیز داریم که غرفه‌های نمایشگاهی امکان فروش کالاها را دارند.

وی افزود: سال گذشته بخش فروش را نداشتیم امسال با قرار دادن این بخش امیدواریم که بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم و بتوانیم به خوبی تشویق به فرهنگ‌سازی کنیم و مردم آرام آرام به سمت کالاهای فرهنگی جلب شوند.

رئیس نمایشگاه کالاهای فرهنگی ادامه داد: تولید‌کنندگان باید در حوزه محصولات فرهنگی ایرانی تنوع و تکثر داشته و کیفیت آثارشان را بیشتر کنند تا بازار داخلی را رونق بخشند.

شهرام‌نیا با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترغیب به خرید کالاهای فرهنگی ایرانی گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی، ترغیب مردم، آشناسازی و علاقه مندی به خرید کالاهای فرهنگی ایرانی می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد اما این نقش خیلی کمرنگ است و رسانه‌ها کمتر این الگو را مورد توجه قرار داده‌اند ولی امسال خوشبختانه در رسانه ملی این توجه کمی بیشتر شده است.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلمی از 13 تا 17 دی ماه در بوستان گفتگو برپا است که به تولیدکنندگان برتر جایزه‌ای تحت عنوان فیروزه اهدا می‌شود.

502

کد خبر: 893003

وب گردی

وب گردی