دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای  نهادینه کردن فرهنگ «استاندارد» نیرو تربیت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از حقوق شهروندی باید از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های عظیم آزمایشگاهی و کارگاهی دارد که اگر سازمان استاندارد فقط از 10 درصد آنها استفاده کند، می‌تواند تحولی بزرگ ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: از تلاش تمام افرادی که زمینه ساز این تفاهم نامه شدند و آن را به نتیجه نهایی رساندند، تشکر می کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وظایف حاکمیتی بخشی از وظایف دولت است، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران یکی از نهادهایی است که وظیفه حاکمیتی بر عهده آن است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته توجه به استانداردها در حد استانداردهای بین المللی کمتر مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: قانون مربوط به استاندارد پس از فراز و فرودهای فراوان در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید که قانونی نسبتاً مترقی و قابل قبول است.

دکتر فرهاد رهبر وظایف حاکمیتی در عرصه کار استاندارد را خطیر و مهم عنوان کرد و افزود: تنظیم قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای دقیق آن به منظور حمایت از حقوق شهروندی که شامل حقوق تولیدکننده و مصرف کننده است، از جمله این وظایف است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران صرفاً از طریق امکانات و پتانسیل های درون سازمانی نمی تواند به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، خاطرنشان کرد: از این رو قانون به این سازمان اجازه داده ضمن حفظ نقش مدیریتی خود، به انجام کارهای برون سپاری به منظور استفاده از توان ملی در اجرای وظایف خود بپردازد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد ایران مشارکت با سایر دستگاه ها به منظور گسترش کیفی و مستمر وظایف حاکمیتی است و دانشگاه آزاد اسلامی در چند زمینه می تواند کمک رسان این سازمان باشد.

دکتر فرهاد رهبر عدم توجه به استاندارد در سبک زندگی را از مشکلات جامعه دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، همایش‌ها و ... در فرهنگ سازی این امر مهم پیش قدم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی در جامعه و تربیت کادر معین به منظور فرهنگ سازی، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد از جمله فعالیت هایی است که این دانشگاه می تواند به خوبی انجام دهد و کمک بزرگی به سازمان ملی استاندارد ایران کند.

وی با تأکید بر اینکه توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با توانمندی کل آموزش عالی کشور برابری میکند، گفت: این دانشگاه بیش از 10 هزار آزمایشگاه و کارگاه در سطح کشور حتی در نقاط دور افتاده دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نیروی انسانی، اعضای هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری بخش قابل توجهی از پتانسیل های عظیم این دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه تفاهم نامه ها باید به قراردادهای عملیاتی منجر شود، گفت: در این صورت است که ارتباط دانشگاه با صنعت به معنای واقعی شکل گرفته است.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت اهل شعار دادن نیستیم، اظهار داشت: آن چیزی که در این بخش مورد توجه و نظر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی است، منافع کشور و مردم است. ما فقط به دنبال منافع سازمانی نیستیم. قطعاً اگر تفاهم نامه ای برای جامعه سودمند باشد، برای سازمان ها نیز منفعتی به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بازدید خود از دستاوردهای واحد رشت اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه واحدهای مختلف این دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله پژوهشی، پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند و محصولات ارزنده ای تولید کرده اند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: خانم پیروزبخت جزو افتخارات کشور هستند و تغییرات مثبت و محسوسی در این سازمان ایجاد کرده اند.

لازم به ذکر است، تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران به امضای دکتر فرهاد رهبر و خانم مهندس پیروزبخت رسید.

کد خبر: 893016

وب گردی

وب گردی