جایگاه ممتاز واحد شاهرود در قراردادهای برون دادی/ثبت 20 اختراع در سطح استان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: این واحد دانشگاهی از لحاظ قراردادهای برون دادی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

صاحبعلی منافی با بیان این که واحد شاهرود طی هفت سال گذشته توانسته 100 قرارداد برون دانشگاهی با صنایع و مراکز تحقیقاتی منعقد کند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: این دانشگاه از لحاظ تعداد قرارداد و حل مشکل جامعه منحصر به فرد است و این موضوع در سایر واحدهای استان وجود نداشته است.

وی با اشاره به انعقاد قراردادی آقای چنگی دانشیار گروه زمین شناسی با واحد شاهرود در زمینه بحران آب استان ، افزود: طبق این قرار با اداره آب و فاضلاب مشهد در راستای حل مشکل آب استان که یکی از اولویت های اصلی شورای عالی عطف است فعالیت کردیم.

تاکید ریاست جمهور بر فعالیت مراکز دانشگاه و تحقیقاتی در زمینه حل مشکل بحران آب

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تصریح کرد: تاکید ریاست جمهوری بر فعالیت مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه حل مشکل بحران آب در استان ها است، بنابراین محیط زیست اولویت اول کشور و حل بحران آب اولویت دوم استان است که به این موضوع در شورای عالی عطف اشاره شده است.

جایگاه ممتاز واحد شاهرود در قراردادهای برون دادی

منافی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از لحاظ قراردادهای برون دادی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

وی در رابطه با طرح های موفق این دانشگاه گفت: با توجه به قراردادی که با دکتر چنگی برای جاهای مختلف بسته شد از میان دانشگاه ها که پتانسیل این موضوع را داشتند واحد شاهرود پذیرفته شد. به آن معنا که به دلیل رزومه بسیار قوی، این واحد در قرارداد برون دانشگاهی زبانزد است.

ثبت 20 اختراع از دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در رابطه با اختراعات این واحد گفت: به طور کل 20 طرح ثبت اختراع داریم که تعدادی از آن در اداره ثبت اسناد و املاک کشور تصویب و تعداد دیگر هم در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی قرار دارد که از میان این طرح ها دو الی سه طرح که به صورت نمونه ای ارائه داده بودیم در حال حاضر توانستند وارد بازار شوند.

وی افزود: به طور مثال در رابطه با اختراعاتی که به بازار ورود پیدا کرده است می توان به تولید دستگاه های مبدل حرارتی، خشک کن ها که در صنایع مختلف از جمله صنایع غذا و دارو استفاده می شود اشاره کرد و یا حتی این دستگاه ها در پارک های علم و فناوری هم استفاده شده است.

منافی در رابطه با طرح های واحد شاهرود که در سطح استان در حال فعالیت است، گفت: بیشترین قراردادی که در راستای حل مشکل استان داشته ایم به صورت نرم افزاری بوده که از طریق اساتید دانشگاه یکسری نرم افزارهایی نوشته شده که توانسته در شهرداری ها و استانداری و ارگان های دولتی استفاده کنند.

901/900

کد خبر: 893032

وب گردی

وب گردی