استاندار کرمان: مسئولان برای اجرای پروژه‌های آبی در استان کرمان تلاش کنند

استاندار کرمان با اشاره به تشکیل سندیکای بانکی برای تامین اعتبار پروژه‌های انتقال آب استان کرمان گفت: سرعت اجرای پروژه‌های آبی در استان کرمان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم‌حسینی امروز ظهر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: سطح مدیریتی در استان کرمان بسیار خوب است اما انتظارات ما بالا بوده و این اتظارات به‌حق و خواسته مردم است.

وی با اشاره به اینکه کارنامه جمهوری اسلامی ایران را در 15 سال اخیر باید ارزیابی کرد گفت: قبل از آن کشور درگیر جنگ و بازسازی بوده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه اساس کار معین‌های اقتصادی در استان کرمان داوطلبانه است افزود: باید با معین‌های اقتصادی به‌گونه‌ای رفتار شود که دستگاه‌های اجرایی را همراه خود بدانند و این رفتار را عمق بخشی کنید.

وی با اشاره به اینکه دولت در کرمان این آمادگی را دارد که تسهیلات ارزان‌قیمت و خوداشتغالی به جوانان با ساده‌ترین روش پرداخت کند خاطرنشان کرد: برای آموزش جوانان نیز اگر به فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند این امکان وجود دارد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت خوداشتغالی هیچ مشکلی در استان کرمان نداریم گفت: از میزان اعتباراتی که برای پرداخت تسهیلات به استان کرمان اختصاص داده شده عقب هستیم و باید اطلاع‌رسانی لازم به مردم توسط رسانه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه نقدی یک چالش اساسی برای کشور و دولت است افزود: هنوز اول ماه یارانه پرداخت نشده که به آخر ماه می‌رسیم و دوباره مبلغ بسیار هنگفتی باید بابت یارانه‌ها پرداخت شود که هیچ کارآیی ندارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه اینگونه پول توزیع کردن در کشور به اقتصاد کشور ضربه می‌زند تصریح کرد: قرار بود در قانون هدفمندی یارانه‌ها بخشی از یارانه به تولید و اشتغال اختصاص پیدا کند و به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

وی با اشاره به جلسات چند روز گذشته خود در تهران گفت: در دو سه روز گذشته با سه معین بزرگ اقتصادی استان در تهران جلساتی برگزار شد و در جلساتی غیررسمی نیز فعالیت‌های معین‌های اقتصادی در استان پیگیری شده است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در سه هفته اخیر پروژه‌هایی که نیازمند تامین مالی بودند را راهگشایی کردیم افزود: سندیکای بانکی برای پروژه‌های انتقال آب استان کرمان تشکیل شده و این پروژه‌ها سرعت پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار ما از بانک‌های استان بیش از این بود اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر کرمان در یک جلسه در تهران حدود هزار میلیارد تومان توافق بانکی انجام شده است.

901

کد خبر: 893035

وب گردی

وب گردی