از این پس آلومینیوم فقط در بورس کالا معامله می‌شود

شورای رقابت طی ابلاغیه ای تمام شرکت های تولیدکننده آلومینیوم را ملزم کرد تا محصولات خود را در داخل فقط از طریق بورس کالا به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی که تا کنون میان عرضه کنندگان آلومینیوم و صنایع پایین دستی این محصول اختلاف نظر هایی هم در نحوه عرضه و هم در نحوه پرداخت ها وجود داشت، اکنون شورای رقابت طی ابلاغیه ای تمامی معاملات این محصول را فقط از طریق بورس کالا مجاز دانست.

در این ابلاغیه که از جانب شورای رقابت به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ارسال شده، با استناد به بند ۵ ماده ۵۸ قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ ، شرکت های تولید آلومینیوم شامل المهدی، ایرالکو و هرمزآل موظف شدند عرضه محصولات خود در بازار داخلی را تنها از طریق بورس کالا و متناسب با تقاضای خریداران و طبق پیشنهاد بورس کالا انجام دهند.

این ابلاغ در حالی صورت گرفته این که به نظر می رسد با شفافیتی که در معاملات بورس کالا وجود دارد، اختلافات موجود میان عرضه کنندگان و صنایع پایین دستی عملا به وجود نیاید.

چراکه بورس کالا راه حلی است که می تواند به مشکلات دیگر را هم که میان دیگر بخش های معدن و صنایع معدنی از جمله در زنجیره فولاد در قیمت گذاری، حجم عرضه، نحوه پرداخت، مقادیر مجاز صادراتی و ... را برطرف کند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 893069

وب گردی

وب گردی