شفر امیدوار به کسب یک رکورد دشوار؛ پیرمرد آلمانی تاریخ ساز می شود؟

استقلال تهران در هفته هجدهم لیگ برتر دیدار حساسی برابر تراکتورسازی پیش رو دارد که در آن می تواند به یک رکورد تیمی و یک رکورد تاریخی دست پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، استقلال تهران علاوه بر رکورد بیشترین دقایق گل نخوردن در رقابت های لیگ برتر، در دیدار برابر تراکتورسازی فرصت کسب یک رکورد تاریخی دیگر را هم دارد؛ برای به دست آوردن این رکوردها، کلین شیت در مصاف با تراکتورسازی شرط لازم است اما شرط کافی نیست.

شاگردان وینفرد شفر در سه بازی گذشته خود موفق شدند حریفانش را مغلوب کرده و البته دروازه خود را هم بسته نگه داشته است. در صورتی که در دیدار روز جمعه یک بار دیگر این نتیجه برای آبی پوشان تکرار شود (یعنی کسب پیروزی همراه با کلین شیت)، وینفرد شفر اولین مربی استقلالی در تاریخ رقابت های لیگ برتر خواهد بود که موفق به کسب ۴ برد متوالی همراه با کلین شیت می شود. پیش از این در چندین مقطع در ادوار مختلف لیگ برتر، استقلال ۳ برد متوالی بدون گل خورده داشته است. بنابراین، پیرمرد آلمانی با غلبه بر تراکتورسازی و کلین شیت برابر این تیم، بالاتر از مربیان لیگ برتری استقلال قرار می گیرد و از این نظر رکورددار خواهد بود.

اما این تمام دستاورد استقلال و شفر از آوردگاه نیست و آنها می توانند به یک رکورد دیگر در تمامی ادوار لیگ برتر برسند. البته رسیدن به این رکورد با تلاش مضاعف، ارائه بازی برتر و کسب نتیجه ای بهتر از سوی استقلالی ها میسر خواهد بود. نایب قهرمان لیگ شانزدهم، در ۳ بازی اخیر خود به ۳ پیروزی با حداقل ۳ گل زده و بدون گل خورده دست یافته است.

در صورتی که آبی پوشان در برابر تراکتورسازی اجازه گلزنی به تیم حریف ندهند، و با حداقل ۳ گل میزبان تبریزی خود را شکست دهند، اولین تیم در تاریخ لیگ برتر لقب می گیرد که موفق به کسب ۴ برد متوالی با حداقل ۳ گل زده (و البته بدون گل خورده) می شود.

پیش از این هیچ تیمی در ادوار مختلف لیگ برتر موفق به انجام این مهم نشده و وینفرد شفر آلمانی که استقلال را به خوبی متحول ساخته، می تواند به عنوان اولین مربی شناخته شود که چنین رکورد فوق العاده ای را به جای می گذارد. در صورتی که آبی پوشان بتوانند به چنین نتیجه فوق العاده ای دست یابند، فقط در یک بازی می توانند چندین رکورد بسیار مهم را کسب کنند. برای به چنگ آوردن این رکوردها، ۹۰ دقیقه حساس و هیجان انگیز پیش روی شفر و شاگردانش خواهد بود.

601

کد خبر: 893087

وب گردی

وب گردی