تغییر و تحولات مدیریتی جدید دانشگاه آزاد بر سیاست‌گذاری‌ها تاثیر گذاشته است

مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات اعضای شورای مرکزی اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان این دانشگاه بر لزوم بازبینی تدوین اساسنامه این اتحادیه تاکید کرد و گفت: باید اساسنامه تشکل‌ها در تمام واحدها براساس و متناسب با اساسنامه اتحادیه تنظیم شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد قربانی گلشن‌‌آبادی درباره برگزاری انتخابات سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی(سادا) موسوم به اتحادیه دوم اظهار کرد: امیدوارم انتخابات به خوبی برگزار شود و افراد فعال و شایسته‌ای برگزیده شوند و پاسدار و نگاهدار سیره سلف خود باشند.

وی افزود: ۲۰سال برای این اتحادیه زحمت کشیده شده است و افرادی که مسئولیت آن را به دست می‌گیرند، باید برای رشد و توسعه بیشتر مسیر را ادامه دهند.

مدیرکل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکیلات از بدیهیات عقلی است. در صدر اسلام اگر تشکیلات شیعه قوی بود، اتفاقاتی که برای امیرالمومنین(ع) و بعدها سید الشهدا (ع) رخ داد هرگز به وقوع نمی‌پیوست.

وی با بیان‌ اینکه کار تشکیلاتی از دو جنبه شکل یا صورت و محتوا تشکیل می‌شود ادامه داد: در حوزه شکل مشکلات زیاد است و باید برای رفع آنها تلاش کرد. در ابتدای کار حتما طوری برنامه‌ریزی شود که انتخابات سادا در فصل تابستان برگزار شود، به دلیل اینکه برگزاری در این زمان با تعطیلات بین ترم، بعد تعطیلات عید و بعد از آن هم تابستان مانع از فعالیت‌های تاثیر‌گذار است.

قربانی بیان کرد: اساسنامه فعلی برای گذشته و شرایط آن زمان تدوین شده است و لازم است مورد بازبینی قرار گیرد. شاید نیاز باشد اعضای شورای مرکزی اتحادیه بیشتر یا کمتر از تعداد فعلی باشد یا موضوعات دیگری که می‌توان مورد مداقه قرار داد.

مدیرکل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اتحادیه سادا بیش از ۷۰ دفتر در سرتاسر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد تصریح کرد: نام تمام این دفاتر تشکل‌ها متفاوت است و بدتر اینکه هر دفتر و انجمن گوناگونی عضو اتحادیه است، در حالی که اتحادیه دانشگاه‌های دولتی در سراسر کشور یک اسم واحد دارند. حتما به یک اسم واحد برسید و از آن برای کل دفاتر کشور استفاده کنید.

قربانی اضافه کرد: نمی‌شود هر تشکلی یک اساسنامه جدا داشته باشد که با اساسنامه اتحادیه همخوانی نداشته باشد٬ باید اساسنامه تشکل‌ها در کل واحدها بر اساس و متناسب با اساسنامه اتحادیه تنظیم شود.

وی گفت: تشکیلات باید نظم داشته باشد. برخی تشکل‌ها در گذشته عضو اتحادیه بودند اما در حال حاضر وجود خارجی ندارند که باید تکلیف این‌ها مشخص شود. برخی واحدها نیز تشکل دارند اما غیر فعال است و لازم است برای فعالیت این دفاتر برنامه‌ریزی شود.

مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی اظهار کرد: باید دنبال جذب در تشکل‌ها بود. تشکل‌هایی که عضو هیچ اتحادیه‌ای نیستند جذب شوند.

وی خطاب به کاندیدهای دوره جدید شورای مرکزی اتحادیه سادا با بیان اینکه جنبه محتوایی تشکیلات مهمتر از صورت و شکل است گفت: برای بهبود محتوا بیشتر فکر و کار شود. اینکه بتوان برای نظام اسلامی انسان تربیت کرد کار بسیار شاق و سختی است.

قربانی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تصریح کرد: بعد از تشکیل شورای مرکزی اتحادیه، باید اولین دوره آموزشی برای اعضای تشکیلات برگزار شود. حتی می‌توان دوره‌های آموزش منطقه‌ای برگزار شود، این دوره‌ها تاثیرگذار است.

تغییر و تحولات مدیریتی جدید دانشگاه آزاد بر سیاست‌گذاری‌ها تاثیر گذاشته است

مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تعامل اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با یکدیگر افزود: در گام اول می‌توان با اتحادیه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط و هم‌افزایی داشت و گام بعدی ارتباط با اتحادیه‌های دانشگاه‌های سراسری است. پیشنهاد شده است اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه‌های دولتی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشگاه آزاد در جلسات، برنامه و اردوهای خود دعوت کنند. همچنین می‌توان با بسیج دانشجویی نیز تعامل شود. در نهایت باید به فکر تشکیل اتحادیه جهان اسلام بود.

قربانی اعلام کرد: اردوی حیات طیبه ۲در تابستان آینده ویژه دانشجویان جهان اسلام برگزار می‌شود و از چند کشور برای حضور در این اردو دعوت می‌شود. باید تفکر خود را گسترده‌تر و حوزه کار را افزایش داد.

مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مشکلات مالی تشکلات بیان کرد: تغییر و تحولات مدیریتی جدید دانشگاه آزاد بر سیاستگذاری‌ها تاثیر گذاشته است و همین باعث تحولاتی در وضعیت مالی شده است. برخی واحدهای دانشگاهی نگرانند که نتوانند بودجه تشکل‌ها را تامین کنند.

وی افزود: آیین‌نامه جدیدی نوشته شده و روش تامین بودجه در آنجا تدوین شده است و مشکلی درباره مسائل مالی به وجود نمی‌آید.

قربانی ادامه داد: برخی تشکل‌ها مبالغی در گذشته خرج کردند و ما هر روز پیگیر هستیم تا بدهی‌ها پرداخت شود اما نمی‌توان قول داد چه زمانی مشکل رفع می‌شود.

قربانی گفت: ۹۰ درصد مشکل تشکل‌ها نبود ایده است، مساله مالی مشکلی پیش نمی‌آورد. خوشبختانه دانشگاه آزاد از امکانات و‌ تجهیزات خوبی برخوردار است و می‌توان برای پیشرفت کار از آنها استفاده کرد. همین جلسه انتخابات اتحادیه را اگر یک دانشگاه دولتی برگزار می‌کرد، بیش از بیست میلیون هزینه داشت در حالی که با وجود امکانات دانشگاه آزاد هیچ هزینه‌ای پرداخت نکردید. اینها نکات مثبت دانشگاه آزاد است.

مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مسیر کمک به تشکل‌ها از طریق اتحادیه انجام می‌شود و این باعث می‌شود قدرت اجرایی اتحادیه افزایش یابد.

وی در پایان خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانشگاه آزاد اعلام کرد: به شما قول می‌دهم از اکنون٬ برای میهمانی افطاری مقام معظم رهبری در دیدار با تشکل‌های دانشجویی دعوت هستید و خبر دیگر اینکه اردویی در لبنان برای تشکل‌های دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 893125

وب گردی

وب گردی