هدف اجرای طرح پزشک خانواده،افزایش دسترسی مردم به خدمات

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ماهیت طرح پزشک خانواده، مدیریت نظام ارجاع و راه‌اندازی پرونده الکترونیک برای بهبود خدمات و افزایش دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر «شاهرخ یوسف‌زاده چابک»، در نشست مشترک نمایندگان پزشک خانواده گیلان با بیان این‌که نگاه دانشگاه علوم پزشکی بر اساس برنامه راهبردی توجه به مقوله‌های بهداشت، بهبود سبک زندگی و مدیریت بیماری‌های غیر واگیر است، اظهار کرد: هم‌اکنون دبیرخانه مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه‌اندازی شده است.

وی استقرار برنامه سلامت همه جانبه در گیلان را از دیگر اهداف دانشگاه برشمرد و افزود: استقرار برنامه پرونده الکترونیک نیز هم‌اکنون از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه است و با توجه به اهمیت حوزه بهداشت، دانشگاه به دنبال ارتقا وضعیت موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عدالت‌محوری در ارایه خدمات را از ارزش‌های نهادینه شده در دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه انتظار می‌رود در بودجه سال 97 دولت، حوزه بهداشت به ویژه مقوله پزشک خانواده، مناسب دیده شود.

دکتر یوسف‌زاده چابک یادآور شد: ماهیت طرح پزشک خانواده، مدیریت نظام ارجاع و راه‌اندازی پرونده الکترونیک برای بهبود خدمات و افزایش دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامتاست.

بهبود نظام ارجاع، توجه به افزایش انگیزه کادر درمانی و ارتقای بستر سامانه HIS نیز از دیگر موارد مطروحه در جلسه بود.

۷۰۵

کد خبر: 893165

وب گردی

وب گردی