حجتی: قیمت شیر مناسب است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت شیر مناسب است، تأکید کرد: دامداران برای خرید نهاده‌ها و تبدیل آن به شیر دچار مشکل هستند که امیدواریم به کمک تسهیلات بانکی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود حجتی گفت: بیشترین حمایت توسط دولت در رابطه با تأمین نهاده های دامی به عمل می‌آید و ارزان‌ترین و ضروری‌ترین ارزی که امروز در کشور اختصاص داده می‌شود برای تأمین نهاده‌های دامی است. البته برای تأمین بخشی از علوفه نظیر ذرت، سویا و جو به خارج وابسته هستیم که آن نیز با تعرفه پایه پنج درصد وارد کشور می‌شود.

او در حاشیه بازدید از میراث جهانی قنات قصبه و تعدادی از پروژه‌های جهاد کشاورزی گناباد، اظهار کرد: حدود ۹۰ میلیارد تومان برای قنات‌های کشور در بودجه ۱۳۹۷ پیش بینی شده است و از محل شورای برنامه ریزی استان‌ها نیز به این رقم افزوده خواهد شد؛ ضمن اینکه حضور و خودیاری مردم نیز باید انجام شود، چراکه این منابع قطعا با مشارکت مردم هزینه خواهد شد.

حجتی با بیان اینکه منابعی جهت قنات قصبه گناباد اختصاص داده خواهد شد، افزود: امیدواریم با منابعی که در بودجه پیش بینی شده و منابعی که شورای برنامه ریزی استان‌ها در اختیار دارد بتوانیم بیش از گذشته در خدمت این سرمایه‌ها باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مظلومیت قنوات در کشور، تصریح کرد: البته با توجه به منابع موجود توجه خاصی صورت گرفته و روز به روز بر این توجه افزوده می‌شود که امیدواریم بتوانیم این سرمایه گذاری‌های سنگینی که در طول هزاران سال انجام شده را به خوبی حفظ کنیم.

حجتی بهترین روش برداشت آب را از سفره های زیرزمینی دانست و خاطرنشان کرد: مشکلی که ما در کشور داریم در خصوص عدم تعادل در سطح کشور بوده، چراکه آب از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق برداشت می‌شود و این برای سفره‌های زیرزمینی مشکل ایجاد می‌کند.

401

کد خبر: 893211

وب گردی

وب گردی