هدفگذاری افزایش سهم ناوگان دریایی در دنیا/حذف عوارض حق پرچم نیازمند بررسی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می‌شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسأله را طرح کنند اما این موضوع باید از جوانب مختلف بررسی و سپس تصمیم‌گیری شود.

‌به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد گفت: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.

او ادامه داد: در کنار این مسأله باید سهم ناوگان از حمل و نقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد، موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می‌شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسأله را طرح کنند اما این موضوع باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم‌گیری شود.

راستاد تصریح کرد: هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است، بدین گونه که مکانیزم‌های حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید ظرفیت‌های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه‌ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است.

او افزود: امیدواریم سایر شرکت‌های خصوصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا همه مالکان ایرانی که کشتی‌های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند.

راستاد اضافه کرد: باید بتوان حتی‌المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم‌، از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت‌های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پسکرانه‌ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند، به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.

401

کد خبر: 893215

وب گردی

وب گردی