تهران نخستین استان پذیرنده معلولان مجهول الهویه

معاون توانبخشی بهزیستی تهران گفت: نخستین استان پذیرنده معلولان مجهول الهویه تهران است و شناسایی و پذیرش آن ها با همکاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر 2 هزار و 680 مددجوی معلول مجهول الهویه شامل سالمندان معلول، بیماران معلول جسمی-حرکتی، معلولان عقب مانده ذهنی و بیماران مزمن روانی در مراکز مختلف بهزیستی استان تهران اقامت دارند و از یارانه ویژه معلولان بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: به ازای هر معلول مجهول الهویه که پرونده وی به تایید واحد مددکاری اجتماعی رسیده است و نامش در لیست حمایتی بهزیستی ثبت شده باشد، با توجه به شرایطی که دارد به مراکز مربوطه 560 تا 680 هزار تومان یارانه به صورت ماهانه پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: مجموع معلولان مجهول الهویه که در مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان تهران نگهداری می شوند شامل 3 هزار و 100 نفر است که تعدادی از آن ها جزء ورودی جدید به مراکز به شمار می آیند و یارانه آن ها پس از نهایی شدن تحقیقات واحد مددکاری اجتماعی، به مراکز پرداخت خواهد شد.

اسدی خاطرنشان کرد: تهران نخستین استان پذیرنده معلولان مجهول الهویه است و شناسایی و در نهایت پذیرش این افراد با همکاری چند جانبه دستگاه هایی چون قوه قضاییه، نیروی انتظامی، شهرداری و سازمان بهزیستی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: وی بیان کرد: ساماندهی اولیه پذیرشمعلولان مجهول الهویه در مرحله نخست در 2 سامانسرای لویزان ویژه زنان و سامانسرای اسلامشهر ویژه مردان انجام می شود و این دو مرکز به عنوان مراکز غربالگری معلولان مجهول الهویه دارای مسئولیت هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: پس از ثبت مشخصات و انجام غربالگری معلولان مجهول الهویه این افراد با توجه به نوع مشکلاتی که دارند به بهزیستی استان تهران معرفی می شوند.

اسدی تصریح کرد: بخشی از معلولان مجهول الهویه که بیمار هستند و نیاز به درمان دارند، با حکم قضایی و دادستانی به مراکز درمانی معرفی می شوند و تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مراحل درمانی را طی می کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود 6 هزار فرد مجهول الهویه در مراکز بهزیستی استان تهران وجود دارد که این افراد شامل معتادان متجاهر، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست رها شده در خیابان و افرادی با وضعیت مشابه هستند.

معاون امور توانبخشی استان تهران تاکید کرد: کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست به شیرخوارگاه‌های استان تهران و مراکز نگهداری از کودکان بهزیستی منتقل می شوند و مددکار اجتماعی مراکز،کار تشکیل پرونده و همچنین شناسایی خانواده آن ها را پیگیری می کند.

۷۰۵

کد خبر: 893253

وب گردی

وب گردی