ترامپ، استیو بنن را تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا «استیو بنن» را به سبب اظهاراتش درباره دیدار داماد و پسر او با یک وکیل روس، به اقدام حقوقی تهدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم استیو هالند از واشنگتن نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، استیو بنن، مشاور ارشد سابق خود را به علت آنچه که وی اظهارات «افتراآمیز» در مورد دیدار پسر و دامادش با یک وکیل روس در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا خواند، به اتخاذ اقدام حقوقی تهدید کرد.

ترامپ روز چهارشنبه با قطع روابط خود با بنن در بیانیه ای شدیداللحن که در واکنش به سخنان بنن در کتابی به عنوان «آتش و خشم؛ در کاخ سفید ترامپ چه خبر است؟»، صورت گرفت، گفت:" استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید عقلش را از دست داده است."

در این کتاب که توسط مایکل ولف نوشته شده است،‌ بنن دیدار ژوئن 2016 پسر ترامپ با گروهی از اتباع روسیه در برج ترامپ در شهر نیویورک را «خیانت آمیز» و «غیروطن‌پرستانه» خوانده است. این ملاقات پس از آن انجام شد که روس ها قول دادند اطلاعاتی حساس در مورد هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها در اختیار ستاد تبلیغاتی ترامپ قرار می دهند که می تواند تاثیرات مخربی بر کارزار تبلیغاتی نامزد دموکرات ها داشته باشد. در این نشست دونالد جونیور ترامپ، پسر ارشد ترامپ و جرد کوشنر داماد وی به همراه پل منافورت که در آن زمان مدیر ستاد تبلیغاتی ترامپ بود حضور داشتند.

وکلای ترامپ روز چهارشنبه ای نامه ای را در این ارتباط برای بنن ارسال کردند. در این نامه گفته شده است ارتباط بنن با مایکل ولف نویسنده کتاب و ارائه اطلاعاتی به وی در مورد ترامپ ناقض توافق وی با رئیس جمهور، خانواده وی و ستاد تبلیغاتی است. چارلز هاردر وکیل شخصی ترامپ گفت اقدام حقوقی مقتضی به زودی علیه بنن اتخاذ خواهد شد.


واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش کرد هاردر به دنبال جلوگیری از انتشار این کتاب در هفته آینده است که به اعتقاد بسیاری، زاویه ای تازه از رئیس جمهور شدن تصادفی ترامپ و مشکلات شدید درون کاخ سفید ارائه می دهد. کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد از این به بعد ورود هرگونه وسیله ارتباط شخصی از جمله تلفن همراه به بخش غربی کاخ به دلایل امنیتی ممنوع است.

ترامپ در ماه های منتهی به پیروزی در انتخابات به شدت به استیو بنن و راهنمایی های وی وابسته بود. وی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور، سمت مهم استراتژیست ارشد را در اختیار بنن گذاشت و وی را به یکی از چهره های اصلی تصمیم گیری کاخ سفید تبدیل کرد. بنن مدتی بعد در ماه اوت اخراج شد.

ترامپ در بیانیه خود هرگونه نقش بنن در پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را رد کرد و بنن وی تنها به خاطر منافعش او را همراهی کرده است.

از سوی دیگر، به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منع انتشار این کتاب جنجالی را درباره ترامپ خواستار شدند.

کد خبر: 893281

وب گردی

وب گردی