به دانشجویان برای رفع مشکلاتشان مشاوره می دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در رابطه با اقداماتی پیرامون کاهش معضل خودکشی در استان گفت: به طور مداوم جلساتی را برای کارکنان اعضای هیات علمی و برای دانشجویان برگزار می کنیم و همچنین دانشجویانی که دچار مشکلات خاصی هستند را به مشاوره دعوت کرده و در رابطه با مشکلاتشان به آن ها مشاوره می دهیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در سال گذشته در مجموع تعداد 5828 ماموریت در زمینه خودکشی از سوی اورژانس اجتماعی صورت گفته که تعداد 1545 مورد در بخش مداخله در بحران، 2033 مورد سیار و 2250 تماس تلفنی با خط 123 بوده است.

در بررسی شواهد گوناگون از سازمان بهداشت جهانی و آمارهای رسمی منتشر شده مبنی بر خودکشی 6 نفر در 100 هزار نفر رتبه ایران از لحاظ خودکشی در جهان 108 است.

یکی از عواملی که برای بالابودن آمار خودکشی در استان های غربی بیان می شود، در حال گذار بودن فرهنگ در این استان هاست. البته در سال های اخیر که آمار طلاق در ایلام بالا رفته آمار خودکشی زنان کاهش یافته و این نشان می دهد، افرادی که ناامید هستند و خود را مجبور به زندگی در وضعیت آشفته می بینند در معرض خطر بیشتری هستند و هنگامی که راه حل آن را پیدا نکنند خطر خودکشی در کمین آن هاست.

طبق آخرین اخبار واصله استان های غربی کشور از جمله ایلام، کرمانشاه، همدان، کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی هستند که آمار خودکشی در آن ها بسیار است که عوامل آن باید به طور دقیق آسیب شناسی شود.

با توجه به این آمار استان همدان رتبه سوم در کشور را در زمینه خودکشی به خود اختصاص داده است که خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان در رابطه با اقدامات این دانشگاه برای کاهش خودکشی در این استان به گفت و گو پرداخته است که مشروح گفت و گو در ادامه می آید؛

دکتر سعید جامه‌بزرگی در رابطه با فعالیت های واحد همدان در راستای کاهش خودکشی در این استان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: گروه روانشناسی واحد دانشگاه آزاد در سطوح مختلف بسیار فعال هستند که می توان گفت در انجمن علمی روانشناسی این دانشگاه یکی از فعالیترین ها در جامعه علمی است.

وی ادامه داد: به طور مداوم جلساتی را برای کارکنان اعضای هیات علمی، کارگاه هایی برای دانشجویان برگزار می کنیم. همچنین دانشجویانی که دچار مشکلات خاصی هستند را به مشاوره دعوت کرده و در رابطه با مشکلاتشان به آن ها مشاوره می دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان تصریح کرد: اقداماتی که ذکر کردم سبب شده تا با معضل خودکشی در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد روبرو نشده باشیم.

جامه بزرگی گفت: دوره های مشاوره برای جلوگیری از خودکشی آنقدر جذاب است که همکاران دانشگاهی حتی اگر یک بار در آن شرکت کرده باشند در دوره های دیگری که مباحث جدید در آن ارائه خواهد شد دوباره شرکت می کنند.

وی افزود: هر دو ماه یک بار این جلسات تمدید و دوستان در این جلسات شرکت می کنند و نحوه ارتباط با خانواده و جامعه را آموزش می گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان این که این جلسات میزان خودکشی را کاهش داده است، تصریح کرد: در سطح استان معضل خودکشی اکثرا به دلیل مشکلات اقتصادی است و حتی می توان گفت از نظر صنعتی استان رشد خوبی نداشته و باعث شده معضل خودکشی به وجود آمده آید.

وی افزود: اکثر مشکلات اقتصادی در جامعه آرام آرام به مشکلات خانوادگی و اجتماعی تبدیل می شود.

جامه بزرگی گفت: به دلیل این که واحد همدان بیرون از شهر قرار دارد خدمات دهی دانشگاه در رابطه با کاهش معضل خودکشی به داخل دانشگاه اختصاص دارد.

901/900

کد خبر: 893286

وب گردی

وب گردی