تصمیم بانک ها برای اولویت دهی به پرداخت تسهیلات احیای بافت های فرسوده

دبیر کل کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری از توافق این کانون و شورای هماهنگی بانک های دولتی برای اولویت دهی پرداخت تسهیلات به بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا جمشیدی گفت: این تصمیم در جلسه اخیر محمدرضا حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی و کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری و فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی اتخاذ شد.
او افزود: نتایج این جلسه در قالب نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی ارایه و از وی خواسته شده است یکی از جلسات شورای پول و اعتبار به این موضوع و رفع چالش های نظام بانکی در مسیر تحقق آن اختصاص یابد.
جمشیدی درباره علت این تصمیم نظام بانکی نیز گفت: پس از زلزله کرمانشاه و تعهدات نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات که دولت مصوب کرده و نیز تصمیم آنها در بازسازی بیمارستان اسلام آباد غرب، این ایده ارایه شد که بهتر است نظام بانکی منابع خود را به سمت احیا و بازسازی بافت های فرسوده در مناطق شهری و روستایی هدایت کند.
جمشیدی افزود: با این کار نه تنها در حوادث بعدی خانه های مردم به دلیل مقاوم سازی آسیب کمتری می بینند، بلکه، صنعت ساختمان نیز به تحرک وادار می شود و مشاغل مرتبط با این صنعت که در وضعیت رکودی بسر می برند، بهبود می یابند.
او با اشاره به وجود بافت های فرسوده در مناطق شهری و روستایی و نیز تکالیف دولت برای ساماندهی این بافت ها در برنامه ششم توسعه، ابراز امیدواری کرد که با رفع برخی مشکلات و موانع در این مسیر بتوان این ایده را در نظام بانکی اجرایی کرد.
جمشیدی درباره روند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان کرمانشاه نیز گفت: تسهیلات مصوب دولت در این زمینه در دست اجراست و برخی بانک ها با استقرار باجه های سیار در مناطق زلزله زده پرداخت تسهیلات را آغاز کرده اند ضمن آنکه بانک ها رفع مشکلات مربوط به پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان را به مدیران استانی تفویض کرده اند تا در کمترین زمان ممکن این وام ها پرداخت شود.
او افزود: علاوه بر این نظام بانکی بازسازی بیمارستان 96 تختخوابی اسلام آباد غرب که در زلزله آبان ماه کرمانشاه آسیب دیده بود را متقبل شده که زمین مورد نیاز برای ساخت آن از سوی یکی از خیران در اختیار بانک ها قرار گرفته است.
دبیر کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری افزود: امور اداری مربوط به تاسیس بیمارستان جدید اسلام آباد غرب در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است و در آینده وارد مراحل اجرایی می شود.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 893300

وب گردی

وب گردی