پایداری نظام با اصلاح امور انجام می‌شود

یک عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواستار مقابله و مواجهه وزارت خارجه با دخالت آشکار آمریکا در مسائل داخلی کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی چمران در سفر خود به اراک در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با توصیف «وحدت‌آفرینی و همگرایی بین گروه‌های همسو و حرکت فراحزبی به عنوان هدف و محور کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) در کشور» اظهار کرد: جمنا در پی ایجاد همگرایی نه تنها در طول ایام انتخابات بلکه کلیه ایام سال است و وظیفه حفظ نظام و قوای سه‌گانه را برای خود تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: جمنا ارتقای جایگاه نظام و حمایت از مطالبات مردمی و نقدها را مورد توجه دارد و بعد از انتخابات اردیبهشت ماه سال جاری دست به آسیب‌شناسی، انجام دو نظرسنجی علمی، شناخت نقاط قوت و ضعف و اصلاح ساختار و سازمان خود را دنبال کرد و طبق اهداف تعیین شده و مبتنی بر آرای عمومی و انتخابات به کار خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان این‌که «در ساختار اصلاح شده مردم خود را در داخل سیستم می‌بینند، نیروهای خود را انتخاب می‌کنند و اهداف پیش‌بینی‌شده راهبردها و استراتژی ها محقق می‌شود»، افزود: با اصلاح این ساختار امور و اهداف در استان‌ها دنبال می‌شود، اعضای شورای مرکزی در استان‌ها مشخص و پیش‌بینی وظایف انجام گرفته است و در آینده نزدیک مجمع عمومی شکل خواهد گرفت که شامل مجمع عمومی شهرستان، استان و ملی است.

این عضو شورای مرکزی جمنا با اشاره به این‌که «قدری از زمانبندی تعیین شده عقب هستیم»، گفت: براساس زمانبندی باید همه امور در پاییز انجام می‌گرفت، که براساس آن پیش نرفته‌ایم و به زودی مجمع عمومی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: جمنا بر استفاده از نیروی جوان و واگذاری امور به آن‌ها تاکید دارد و حتی برای انتخابات مجمع نیز سهم و درصدی را برای حضور جوانان و بانوان در حدود 30 درصد در نظرگرفته است.

وی عنوان کرد: زنان در مجامع عمومی همواره حضور پررنگ دارند اما در سیستم های تشکیلاتی کمتر و ضعیف تر شاهد این حضور هستیم و شاید این امر به دلیل رواج نداشتن این حضور باشد اما انقلاب اسلامی همواره بر حضور زنان تاکید داشته است و جمنا بر این حضور تاکید دارد و قطعا باید از این حضور و پتانسیل بهره‌مند شد و در انتخابات مجمع نیز درصدی به حضور آن‌ها اختصاص یافته است تا تمرینی برای تشدید و پررنگ شدن این حضور باشد و حتی کمیته بانوان در این زمینه در جبهه فعالیت دارد.

چمران در خصوص عملکرد جمنا در انتخابات اردیبهشت ماه اظهار کرد: جبهه در انتخابات تا اندازه زیادی به اهداف خود مبنی بر ایجاد هم‌افزایی و وحدت بین نیروها رسید و یک رای منسجم 16 میلیونی را تجربه کرد که بسیار ارزشمند است و باید برای ارتقای آن تلاش بیشتری شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: نقد دلسوزانه مردم و حتی اعتراضات در مسیر قانون حق مردم است و جمنا این امر را ضروری می‌داند اما مطالبه‌گری با شورش و اغتشاشگری به شکل سازماندهی شده و هدایت از سوی دشمنان و خارج از کشور قابل پذیرش نیست.

وی با بیان این‌که «عمده اغتشاشگران و لیدرها دارای سوابق خوبی نبوده‌اند»، افزود: موج‌سواری و سوءاستفاده از خواسته های مردمی امری پذیرفتنی نیست و این امر در حوادث اخیر صورت گرفت و خوشبختانه مردم به سرعت متوجه شدند و در خرابکاری ها و تخریب ها صف خود را از این گروه اندک جدا کردند البته نباید گفت که این حادثه تمام شد؛ چراکه دشمنان هیچگاه دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و هر بار از راه و روش جدید وارد می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که «جمنا همواره تلاش در هم‌افزایی دارد و قطعا برای دریافت مطالبات و نقدهای مردمی جلسات دوره ای و مداومی ترتیب خواهد داد؛ چراکه پایداری نظام با اصلاح امور انجام می‌شود»، ابراز عقیده کرد: دولت دوازدهم تاکنون به وعده‌های خود عمل نکرده است و ما نیز به مانند مردم در انتظار تحقق وعده‌ها هستیم و آمریکا نیز منتظر بود تا انتخابات به پایان برسد تا مجدد فشارها را تشدید کند و یکی از نتایج منفی حوادث اخیر نیز امیدوار شدن دشمنان و به طمع افتادن آنان است.

عضو شورای مرکزی جمنا پیشنهاد داد: با توجه به این‌که امریکا از سازمان ملل و شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه در خصوص شرایط داخلی ایران شده است این اتفاق دخالت آشکار در مسائل داخلی کشور است و لازم است که وزارت امور خارجه از شورای امنیت برای جلوگیری از این دخالت درخواست تشکیل جلسه بدهد. به جای این‌که ما طلبکار باشیم این امریکاست که طلبکار شده است در صورتی که این امریکا بوده است که وعده‌های مختلف به اخلالگران داده است، توئیت‌های توهین‌آمیز به مردم ایران داشته است و باید در مقابل این دخالت آشکار ایستاد.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت فضای مجازی در زندگی امروز بیان کرد: باید فضای مجازی سالم از نظر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در کشور شکل گیرد و باید در این عرصه توانمند باشیم به صاحبان تلگرام امید نیست که طبق خواسته ما پیش روند به همین دلیل باید خود سیستمی سالم جایگزین کنیم و حتی فراتر از کشور حرکت کرد ایران در بین کشورهای اسلامی طرفداران بسیاری دارد و حتی در حوادث اخیر مداوم پیگیر شرایط کشور بودند؛ چراکه ایران علمدار مقاومت در منطقه است و شکست بسیاری را متحمل امریکا و اسرائیل کرده است و قطعا می‌توانیم نفوذ بسیاری در کشورهای اسلامی داشته باشد.

وی تاکید کرد: جمنا برای اصلاح امور تلاش دارد و برای مردم هرکاری را به انجام می‌رساند و باید هم‌افزایی را دنبال و نقد منصفانه را چاشنی امور کرد، اصلاح پذیری و نقدپذیری باید در دولت مورد توجه قرار گیرد قطعا هیچ کسی از خطا مصون نیست اما قطعا با همگرایی می توان راهکارهای مناسبی ارائه و اجرایی کرد.

چمران «سخت‌پذیری جهت حرکت حول محور فراجناحی همه گروه‌های همسو و تامین خواست‌ها و نیازمندی‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها» را عمده چالش‌های جمنا دانست و در خصوص برنامه‌های آتی این جبهه گفت: سازماندهی اصلاح شده در استان‌ها و شهرستان‌ها براساس آرای عمومی، تشکیل مجمع عمومی با استفاده از نیروهای جوان و بانوان، برگزاری نشست‌های مردمی مداوم و سازمان یافته و ارتباطات چهره به چهره از جمله برنامه‌های جمناست.

۳۰۴

کد خبر: 893356

وب گردی

وب گردی