صنعت آینده‌نگر به دانشگاه رجوع می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: صنعت آینده‌نگر به دانشگاه رجوع و برای آینده کاری خود راه‌حل علمی می‌خواهد.

به گزارش ایسکانیوز،پرفسور علی رمضانی اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مقوله‌هایی است که می‌تواند رونق این حوزه را به همراه داشته باشد، ولی محدودیت‌هایی که هم‌اکنون شاهد آن هستیم بیشتر ناشی از اعتبارات مالی و نیز عدم وجود آینده‌نگری در صنعت است.

وی با بیان اینکه صنعتی که دنبال آینده‌نگری است باید به دانشگاه رجوع کند و برای آینده خود از دانشگاه راه‌حل بخواهد، تصریح کرد: در مواردی هم با دانشجویانی مواجه هستیم که پتانسیل لازم برای انجام پژوهش را ندارند، زیرا از انگیزه لازم برخوردار نیستند.

رمضانی با اشاره به ارتباط 25 ساله خود با دانشجویان، افزود: در سال‌های اخیر تعدادی از افرادی که وارد دانشگاه شده‌اند اصلا توان و انگیزه لازم برای رشته مربوطه را ندارند که امیداریم با وضع قوانین مناسب، حد نصاب علمی برای ورود به دانشگاه لحاظ شده و از این وضعیت و صدور مدارکی که کیفیت لازم را نداشته و می‌تواند برای آینده جامعه زیان‌بار باشد، جلوگیری شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجویان باید کیفی شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله حضور خیرین، واقفان و صنعت در کنار فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها بیش از پیش باشد و با تامین منابع بتوان شاهد انجام فعالیت‌های پژوهشی خوب در سطح دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های کارآفرین بود.

204

کد خبر: 893372

وب گردی

وب گردی