توزیع مجموعه نمایشگاه سیار «قبل از پایان» به دبیرخانه‌های شورای فرهنگی مناطق دانشگاهی

اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مجموعه نمایشگاه سیار«... قبل از پایان» که پیرامون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌هاست را بین دبیرخانه‌های شورای فرهنگی و اجتماعی مناطق دانشگاهی کشور توزیع کرد.

به گزارش ایسکانیوز،اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مجموعه نمایشگاه سیار«... قبل از پایان» که پیرامون کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌هاست را بین دبیرخانه‌های شورای فرهنگی و اجتماعی مناطق دانشگاهی کشور توزیع کرد.

بنابراین گزارش، فضل‌الله ایرجی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این رابطه گفت: یکی از برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها که موضوع تفاهم نامه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای اجتماعی وزارت کشور بود طراحی و تدوین نمایشگاه سیار با محتوای پیشگیری از اعتیاد است که این طرح در اختیار دبیرخانه مناطق ده گانه دانشگاهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل 100 اثر هنری در قالب عکس، پوستر، کاریکاتور و نقاشی است که بیشتر توسط دانشجویان در برنامه‌ها و جشنواره‌های مرتبط با موضوع پیشگیری از اعتیاد تولید و طراحی شده است.

ایرجی افزود: بخشی از محتوای نمایشگاه سیار نیز شامل باورهای غلط و رایج درباره مصرف مواد مخدر است که پیش از این در قالب کتابچه 44 باور غلط درباره اعتیاد ویژه جوانان چاپ و در دانشگاه ها توزیع شده است. دانشگاه ها با اعلام درخواست خود در هر منطقه می توانند این مجموعه نمایشگاهی را جهت برپایی به صورت امانت از دبیرمنطقه تحویل بگیرند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان داشت: ضمن توجه به مقوله اعتیاد و ضرورت پیشگیری از این پدیده اجتماعی اقدامات و برنامه‌های کیفی و موثری طی سال‌های 1395 و 1396 در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها با موضوعات پیشگیری از سوء مصرف الکل، مواد مخدر، سیگار و قلیان، پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی صورت گرفته است و پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها با همکاری ادارات کل اجتماعی استانداری‌های کشور با قوت بیشتری انجام گرفت.

ایرجی با بیان اینکه آسیب‌هایی همچون اعتیاد به مواد مخدر و الکل، طلاق، روابط ناسالم جنسی، شبکه‌های مخرب و فضای مجازی و آسیب‌های دیگر به عنوان پدیده‌های اجتماعی ربط وثیقی با سایر آسیب‌ها همچون حاشیه نشینی دارد، تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان نهادهای اجتماعی پویا، می‌بایست به لحاظ فکری و فرهنگی به کمک سایر اقشار جامعه برسند و لازمه این حرکت ملی دانش، بینش و نگرش مفید و موثر در شناخت صحیح آسیب و برنامه ریزی و اقدام لازم در این زمینه خواهد بود.

منبع:فارس

204

کد خبر: 893389

وب گردی

وب گردی