آشوبگری و آلودگی هوا  زمینه‌ساز رکود در کسب و کار تمام مشاغل /ثبات قیمت به بازار طلا و سکه بازگشت

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: آشوبگری ها در طی هفته ای که گذشت نه تنها رکود در کسب و کار بازار طلا و سکه را با خود به همراه داشت بلکه بازار تمام مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داد.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند معاملاتی بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت را اینگونه بیان کرد: پایان سال میلادی و نیز افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر بسیار زیادی را در بازار داخلی گذاشت، بنابراین با توجه به شروع بازارهای مالی و نیز تحولات بازار مالی، نرخ برابری ارزها تغییر کرد و این تغییر باعث افزایش نرخ ارز در بازار داخلی و نیز صعود قیمت سکه به بیش از 1 میلیون و 500 هزار تومان شد.

کشتی آرای اظهار داشت: از روز پنج شنبه قیمت ارز در بازار داخلی با کاهش همراه شد بنابر این امر و نیز ثبات قیمت طلا در بازار جهانی منجر به کاهش 60 هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز 4شنبه شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به تاثیر آشوبگری های اخیر بر افزایش قیمت طلا و سکه اشاره و بیان کرد: با توجه به موقتی بودن آشوبگری ها باید گفت که این امر هیچ تاثیری بر صعودی شدن قیمت طلا و سکه نداشت اما به طور طبیعی باعث ایجاد اختلال و رکود در کسب و کار شد.

به گفته کشتی آرای، آشوبگری ها در طی هفته ای که گذشت نه تنها رکود در کسب و کار بازار طلا و سکه را با خود به همراه داشت بلکه بازار تمام مشاغل را تحت تاثیر قرار داد اما روند معاملات از روز پنج شنبه به روال خود بازگشت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطرنشان کرد: رکود حاکم در بازار در هفته ای که گذشت تنها متاثر از آشوبگری ها نبود بلکه آلودگی هوا در رکود و کاهش حجم معاملات تاثیرگذار بود اما از روز شنبه شاهد ثبات قیمت در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

401

کد خبر: 893414

وب گردی

وب گردی