جایزه فیروزه فرصتی برای معرفی کالاهای فرهنگی است

معاون اجرایی «جایزه فیروزه» با اشاره به اهداف برپایی این جایزه، گفت: این نمایشگاه با هدف ارتقای تولید داخلی راه‌اندازی شده و یکی از مشکلات کالاهای فرهنگی این است که دیده نمی‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز از سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه»، حسین صفری با اشاره به گستردگی بخش نمایشگاهی جایزه فیروزه در سومین تجربه برگزاری، گفت: بخش نمایشگاهی همیشه در کنار جایزه فیروزه برگزار می شد اما امسال به شکل وسیع تری گسترش پیدا کرده است که علاوه بر نمایش، بخشی نیز به فروش محصولات اختصاص دارد.

وی ادامه داد: امسال در تعامل اداره کل مجامع تشکلها و فعالیت های فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موسسه نمایشگاه های فرهنگی، قرار شد کار در دو بخش اجرایی شود و نخستین بخش به نمایش تولیدات و توانمندی های داخلی که در حوزه اسباب بازی، کتاب اسباب بازی و نوشت افزار و هدایای فرهنگی اختصاص دارد.

صفری با اشاره به بخش دیگر این نمایشگاه عنوان کرد: در بخش فروش نیز جمعی از فعالان حوزه اسباب بازی، کتاب اسباب بازی و نوشت افزار جدیدترین و باکیفیت ترین محصولات خود را ارائه کرده اند.

معاون اجرایی سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» یادآور شد: ویژگی اصلی نمایشگاه در این است که مجموع این چهار کالا و بخش پژوهش در یک سالن به نمایش در آمده است که می تواند برای مدیران و مسئولان فرهنگی کشور مفید باشد.

صفری با بیان اینکه در سال آینده فعالیت های این حوزه توسعه پیدا خواهد کرد، گفت: در حال بررسی کالاهای دیگری مثل صنایع دستی و تولیدات محلی اقوام هستیم که با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد احتمال دارد سال آینده این دو موضوع به بخش جایزه جشنواره افزوده شوند.

وی خانواده ها و کودکان را جمع دیگر جامعه هدف نمایشگاه معرفی کرد و یادآور شد: در حوزه اسباب بازی ما با مشکل استاندارد روبرو هستیم در حالی که خیلی از کالاهای فرهنگی از استاندارد برخوردار نیستند که خوشبختانه امسال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان استاندارد در این زمینه به دنبال تحقق استانداردسازی هستیم.

صفری با اشاره به نمایش کالاهای فرهنگی غیرمتجانس در بخش نمایشگاهی جایزه فیروزه، نیز گفت: در این بخش تعدادی از کالاهای خارجی که با برندهای ایرانی رقابت می کنند به نماش درآمده است تا تولیدکنندگان برای بازدید به سمت آن بروند، زیرا تاکنون فقط توانسته ایم ۱۰ درصد بازار نوشت افزار را در اختیار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این بخش می تواند برای مدیران و تولیدکنندگان ایرانی جذاب باشد تا با حضور در آن شاهد این موضوع باشند که وقتی کارشان را شروع می کنند اجزای کامل شامل کیک تولد تا کاغذ دیواری و موکت برای کودکان را تولید می کنند و متاسفانه این کار توسط تولید داخلی انجام می شود.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» از ۱۳ تا ۱۷ دی ماه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا است.

502

کد خبر: 893566

وب گردی

وب گردی