با حرکات ورزشی صورت خود را جوان‌ کنید

با بالا رفتن سن علائم پیر شدن روی پوست صورت ظاهر می‌شود اما آیا می‌توان با حرکات وزشی صورت جوان‌تر به نظر آمد؟

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، بالا رفتن سن و فرسودگی بدن بخش اجتناب ناپذیر زندگی است و نمی‌توان مانع از رخ دادن آن شد. از اواسط دهه 30 سالگی علائم پیرشدن همچون چین و چروک اطراف چشم‌ها و افتادگی و شل شدن پوست روی صورت ظاهر می‌شود.

نتایج یک بررسی در آمریکا نشان می‌دهد: انجام حرکات ورزشی صورت یک روز در میان و حداقل برای مدت 30 دقیقه می‌تواند عضلات صورت را قوی کرده و به کاهش علائم ظاهری بالا رفتن سن کمک کند.

در سال 2016، در بازار جهانی محصولات ضد پیری حدود 250 میلیارد دلار هزینه شده‌است. پیش بینی شده تا سال 2021 این رقم به بیش از 331 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. این محصولات و روش‌های درمانی همچون بوتاکس و انواع کرم‌های ضد چروک پوست به گونه‌ای طراحی شده تا علائم پیری را متوقف کرده یا به تاخیر اندازد.

هرچند، به گفته کارشناسان آمریکایی حرکات ورزشی صورت روشی آسان و مقرون به صرفه است و با انجام آن‌ها نیازی به جراحی و اقدامات خطرناک دیگر نیست. اما آیا حرکات ورزشی صورت باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر آید؟

به نقل از مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان با بالا رفتن سن عضلات صورت حجم خود را از دست داده و باعث می‌شود صورت افتادگی پیدا کند اما با ورزش دادن صورت می‌توان به ماهیچه‌ها کمک کرد تا حجم و بزرگی خود را حفظ کنند و تا حدودی از این مشکل جلوگیری کرد.

705

کد خبر: 893577

وب گردی

وب گردی