استاندار مازندران: « کار» حامی مدیران است

استاندار مازندران ۴۵ درصد مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی را بی ربط دانست و گفت: از ظرفیت این شورا استفاده نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی صبح شنبه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی، با تأکید بر ایجاد تحرک در تولید و اشتغال، گفت: دستگاه‌های اجرایی ما هنوز ظرفیت فراوان خود را باور نکرده‌اند و به‌صورت اداری در حال اداره بخش خود هستند و گفتار روزمرگی و بوروکراسی‌هایی هستیم.

استاندار مازندران، بابیان اینکه باید شرایط کشور و مردم را درک کنیم، افزود: دولت نمی‌تواند همه جوانان را برای کار جذب کند اما این ظرفیت جذب در بخش خصوصی وجود دارد که باید این موتور را در بخش خصوصی روشن و حرکت داد و در این زمینه کاهلی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در حوزه گردشگری، ساخت‌وساز، صنعت و فناوری‌های نوین، کشاورزی و صنایع تبدیلی و ذخایر، این پرسش را مطرح کرد که چگونه مانتوانیم که باوجوداین ظرفیت‌ها تحرک ایجاد کنیم و بخش خصوصی مأیوس است و امیدی به آینده ندارد.

اسلامی بابیان اینکه کسب کار شامل ایده خلاقانه تا بازار است، بر تسهیلگری و پشتیبانی درزمینهٔ کسب‌وکار تأکید کرد و گفت: باید گره‌ها باز شود و اگر این مسیر پرحجم شود، بخش خصوصی هم پروار می‌شود.

وی در رابطه با بهبود قوانین کسب‌وکار به مدیران گفت: هرکسی باید در محیط خودش دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها را برای ساده‌سازی روند کسب‌وکار تصحیح و حذف می‌کرده است.

استاندار مازندران ادامه داد: مردم نباید به خاطر اینکه مشکلاتشان حل نمی‌شود به داخل خیابان‌ها بیایند و ما شرمنده شویم و باید جواب مردم را بدهیم زیرا دشمنان نیز منتظر فرصت هستند تا از این عمل سوءاستفاده کرده و چهره مردمی را تخریب کنند.

اسلامی با اخطار به مدیران کل دستگاه‌ها مبنی بر اینکه باری به هر جهت کار نکنند و با اشاره به مصوبات کارگروه اشتغال در استان گفت: فکر نکنید که وقتی استاندار به مدیری دستور اجرای کاری را داده، باید از تهران اجازه بگیرد، باید کار را انجام دهد و این سیاست کل حاکمیت است تا این تسهیلگری‌ها انجام شود.

وی بابیان اینکه نباید اسیر دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها باشیم، افزود: اگر قانون هم وجود دارد که بازدارنده است، دو نماینده مجلس عضو قانونی این شورا هستند و وظیفه‌شان بررسی این قوانین در کمیسیون است.

اسلامی بابیان اینکه ما هر جلسه که لازم بوده تشکیل داده‌ایم و با هر کمیسیونی که می‌تواند شتاب‌دهنده باشد، اتمام‌حجت کرده‌ایم، بر ایجاد تحرک درزمینهٔ اشتغال تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین اقدام این است که برای افرادی که در حال کار هستند، مزاحمت ایجاد نکنیم و اجازه دهیم که کار خود را ادامه دهند تا اشتغال کاهش نیابد.

وی با اشاره به گزارش تأمین اجتماعی، رشد اشتغال را نسبت به سال گذشته قابل‌قبول ندانست و افزود: مردم انتظار دارند و ما نیز تکلیف و تعهد داریم و تنها حضور در جلسات مهم نیست بلکه باید تعهداتی که به شما سپرده می‌شود را انجام دهید و حتی خودتان پیشنهاددهنده باشید.

استاندار مازندران بابیان اینکه شورای گفتگو مانند یک قوه مجریه و مقننه است و بسیار می‌تواند کارگشا باشد، افزود: اما متأسفانه از این ظرفیت استفاده‌نشده و حدود ۴۵ درصد مصوبات آن نیز بی‌ربط بوده است؛ مصوبات باید مطابق قانون باشد و اگر قانون به ما اختیار داده، چرا انجام ندهیم.

وی بابیان اینکه ما اجازه دادیم همه مدیریت‌ها در سرکار خود باشند و اعتماد کرده‌ایم؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، گفت: وقتی مدیری کارایی ندارد نباید به دیگران متوسل شود و من سفارش این‌وآن را قبول نمی‌کنم و کار می‌خواهم و مردم انتظار دارند و زمان می‌گذرد و کاری انجام نمی‌شود؛ متوسل به دیگران نشوید و کار خود را انجام دهید چراکه بهترین حامی شما کار شما و گره‌گشایی اشتغال شما است.

901

کد خبر: 893679

وب گردی

وب گردی