نرخ وثیقه ملکی برای بورس اعزام به خارج اعلام شد

میزان مبلغ وثیقه ملکی برای بورس اعزام به خارج در سال جاری اعلام شد، کشورهای آمریکا،استرالیا و سوئیس دارای بالاترین میزان وثیقه ملکی برای دانشجویان هستند.

به گزارش ایسکانیوز،میزان مبلغ وثیقه ملکی برای بورس اعزام به خارج در سال جاری اعلام شد. برای پذیرش در بورس خارج از کشور، شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۶ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه الزامی است.

همچنین انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه باید صورت گیرد و دانشگاه ها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.

پس از ارزیابی نهایی و تایید نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها اعلام می شود.

سپس پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه، فرایند هیأت اجرایی جذب افراد پذیرفته شده را انجام داده و صورت جلسه هیأت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام می کنند. رشته گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.

قبولی های بورس خارج از کشور براساس سهمیه هر دانشگاه است و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش، وضعیت تحصیلی، بعهده دانشگاه دارای سهمیه است.

ردیف نام کشورمیزان فعلی وثیقه تومان)

دیف نام کشور میزان فعلی وثیقه تومان)
۱ آفریقای جنوبی ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
۲ آلمان ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
۳ آمریکا ۷۰۰۰۰۰۰۰۰
۴ اتریش ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
۵ اسپانیا ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
۶ استرالیا ۷۰۰۰۰۰۰۰۰
۷ انگلستان ۶۰۰۰۰۰۰۰۰
۸ ایتالیا ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
۹ ایرلند ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۰ بلژیک ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۱ چین ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۲ دانمارک ۶۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۳ روسیه ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۴ زلاندنو ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۵ ژاپن ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۶ سوئد ۶۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۷ سوئیس ۷۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۸ فرانسه ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
۱۹ فنلاند ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۰ کانادا ۶۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۱ مالزی ۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۲ نروژ ۴۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۳ هلند ۵۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۴ هند ۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۵ سایرکشورهای اروپایی ۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۶ یونان ۲۰۰۰۰۰۰۰۰
۲۷ سایرکشورهای غیراروپایی ۲۰۰۰۰۰۰۰۰

پذیرفته‌شدگان اعزام بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۷ نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تایید دانشگاه دارای سهمیه و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت ویزا و سایر موارد اعزام اقدام کنند. پس از اتمام زمان مذکور، قبولی فرد (کان لم یکن) تلقی می‌شود.

منبع:مهر

204

کد خبر: 893729

وب گردی

وب گردی