بیش از 40 ساچمه در پای این دانشجوی بسیجی وجود دارد/ باید با اغتشاشگران مقابله کرد تا جامعه را به سمت بی نظمی نبرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین امروز از مصطفی محمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزادشال که در اغتشاشات اخیر در تاکستان توسط عناصر ضد انقلاب از ناحیه پا و بر اثر اصابت گلوله مجروح شد، عیادت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت و گو با گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص عیادت از دانشجوی بسیجی که مورد ضرب و جرح اغتشاشگران قرار گرفته بود، حال عمومی وی را رو به بهبود توصیف کرد و گفت: بیش از 40 ساچمه در پای این دانشجوی بسیجی وجود دارد و امکان خارج کردن تعداد زیادی از آنها وجود ندارد.

موسی خانی در خصوص حوادث اخیر و اغتشاشات در برخی مناطق کشور گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فضای نقد و انتقاد وجود دارد و کسانی هستند که از ناحیه مسئولین درخواست هایی دارند که به حق است.

وی افزود: عده ای می خواهند از این فضای به وجود آمده برای مطالبات مردم، جامعه را به سمت اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی ببرند مورد پسند هیچکس نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: در همه دنیا به مطالبات مردم باید پاسخ داده شود اما اغتشاش یک عده مورد تایید مردم نیست.

وی افزود: باید مطالبات در مسیر قانونی مطرح شود و مسئولین باید در فضای آرام، بهنگام و به موقع پاسخگوی مطالبات باشند.

موسی خانی فضای به وجود آمده را آسیب‌زا بر امور جاری روزمره، تعاملات بین المللی و توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: معترضان باید صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وظیفه دانشگاه ها در فضای کنونی را باز گشایی فضای نقد دانست و گفت: دانشگاه ها باید فضای نقد و گفت و گو را باز بگذارند و این در قالب کرسی های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری دستور دادند میسر است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیش از 25 کرسی آزاد اندیشی مصوب و به نهادها و تشکل هایی که تمایل به برگزاری این کرسی ها دارند ابلاغ کردیم.

موسی خانی به مشکلات پیش روی کشور از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره کرد و گفت: مردم ما نشان داده اند که همیشه با سختی های کشور همراه بوده اند چه در زمان هشت سال دفاع مقدس و چه بعد از آن در بحران زلزله منجیل، مردم در بازسازی شهرها همراهی کردند.

وی دانشجویان و دانشگاهیان را سفیران ملت خواند و اظهار داشت: دانشگاهیان می توانند دیگران را آگاهی دهند و به بیان واقعیت های جامعه بپردازند بنابراین باید دانشگاهیان را در جریان امور و مشکلات جاری کشور قرار داد.

موسی خانی با بیان این نکته که حضور در کنار مردم و پاسخگویی در قبال عملکرد می تواند فضای تفاهم را بیشتر کند، افزود: همه مسئولین انگیزه خدمت رسانی دارند و برای تعالی جامعه کار می کنند،اگر تنگناهایی هست باید با مردم در میان گذاشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه نیروهای انتظامی که وظیفه برقراری نظم جامعه را دارند نباید مورد صدمه قرار بگیرند، گفت: اگر عده ای اغتشاشگر بخواهند به نظم دهندگان جامعه لطمه بزنند پذیرفته نیست، عده ای سوء استفاده کننده جامعه را به یغما می برند.

وی افزود: باید با این افراد مقابله کرد تا جامعه را به سمت بی نظمی نبرند.

دکتر موسی خانی با اشاره به اینکه بیش از 50 شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در حوزه اشتغالزایی فارغ التحصیلان نخبه و کسانی که می توانند نوآوری فکری داشته باشند حمایت می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به تولیدات فناورانه دانشگاه اشاره کرد و گفت: اینها نشان از اقداماتی است که برای توسعه کارآفرینی و ایجاد شغل انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در تلاش برای پیاده سازی شعار سال هستیم و باید در نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم و از سرمایه گذاری صرف در حوزه نفت پرهیز کنیم.

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 893947

وب گردی

وب گردی