تولد ۴۸۰۰۰ نوزاد روهینگیایی در سال ۲۰۱۸ در اردوگاه پناهجویان در بنگلادش

صندوق نجات کودکان درباره تولد ۴۸۰۰۰ نوزاد در اردوگاه مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش در سال جاری میلادی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از استریت تایمز، سازمان امداد بین المللی «نجات کودکان» روز گذشته (جمعه) در گزارشی درباره تولد حدود 48 هزار نوزاد در اردوگاه های پرجمعیت مسلمانان روهینگیایی در بنگلادش هشدار داد.

صندوق نجات کودکان در این گزارش اعلام کرد: این نوزادان که قرار است در سال جاری میلادی متولد شوند با خطرات جدی سوء تغذیه و ابتلا به بیماری مواجه هستند و بنابراین ممکن است تا پیش از رسیدن به 5 سالگی، جان خود را از دست بدهند. بیشتر این نوزادان در چادرهای مهاجران متولد خواهند شد.

«راشل کامینگز»، مشاور بهداشت این صندوق در «بازار کاکس» در یک منطقه مسکونی نزدیک اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش اعلام کرد: «در این اردوگاه ها مراقبت های بهداشتی بسیار ضعیف است و در نتیجه زمینه های لازم برای ابتلا به بیماری هایی مثل دیفتری، سرخک و وبا وجود دارد و نوزدان در مقابل این بیماری ها به شدت آسیب پذیر هستند.

آژانس نجات کودکان این آمار را بر اساس تعداد زنان باردار حاضر در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا به دست آورده است.

حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از 25 اوت سال گذشته میلادی آغاز شد. آمارهای سازمان ملل حاکی از آن است که ارتش میانمار با هدف پاکسازی نژادی، خانه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شده است مسلمانان زیادی به بنگلادش بگریزند.

آمارهای سازمان ملل نشان می دهد بیش از 600 هزار مسلمان روهینگیایی از اواخر اوت سال گذشته میلادی خانه های خود را در میانمار ترک کرده اند و به بنگلادش گریخته اند. بسیاری از این مسلمانان در چادرهایی که در اردوگاه ها و شهرک های موقت بنگلادش نصب شده است، زندگی می کنند. حدود 60 درصد این پناهجویان کودک هستند و بسیاری از آنها از بیماری و سوء تغذیه رنج می برند.

بنگلادش پیش از این تلاش کرده است با مذاکره با دولت میانمار و انعقاد یک توافق، مسلمانان روهینگیایی را که روزهای سختی را تجربه کرده اند، به کشور خود بازگرداند. این در حالیست که به دلیل ناامنی هایی که مسلمانان روهینگیا در میانمار تجربه کرده اند، زمان دقیق بازگشت آنها مشخص نیست.

کد خبر: 893973

وب گردی

وب گردی