دیدار مقامات کره جنوبی و ژاپن پیش از برگزاری نشست دو کره

مقامات کره جنوبی و ژاپن قرار است یک روز پیش از برگزاری نشست پیونگ‌یانگ و سئول، با یکدیگر دیدار و درباره بحران کره شمالی مذاکره کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اکسپرس، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیهای اعلام کرد: مقامات کره جنوبی و ژاپن قرار است یک نشست در روز دوشنبه درباره «بحران هسته ای کره شمالی» برگزار کنند. این نشست قرار است پیش از نشست دو کره برگزار شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن مدعی شد کشورش به سبب اقدامات «غیرقابل قبول» کره شمالی، با بزرگترین تهدیدها از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده است.

مقامات کره جنوبی و ژاپن قرار است روز دوشنبه این نشست را برگزار کنند. نشست مقامات دو کره درباره حضور یک هیئت از کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی هم قرار است روز سه شنبه برگزار شود. بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی از حدود یک ماه دیگر آغاز می شود.

پیشنهاد برگزاری نشست میان کره جنوبی و کره شمالی به دنبال پیام تبریک سال نوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مطرح شد که در آن از مذاکره ldhk دو کره استقبال کرد و گفت در صدد ارسال یک هیئت از پیونگ یانگ به سئول برای حضور در بازی های المپیک زمستانی است.

پیام تبریک کیم جونگ اون مورد استقبال کره جنوبی قرار گرفت و خط تلفن قرمز مرزی بین کره شمالی و کره جنوبی فعال شد و مقامات دو کره با یکدیگر مذاکره کردند و قرار شد یک نشست برگزار کنند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان آمریکایی مدعی شده اند که کیم جونگ اون قصد دارد با برگزاری نشست با کره جنوبی، روابط میان واشنگتن و سئول را تیره و تار کند. تنشها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ علیه رهبر کره شمالی در چند ماه اخیر به اوج خود رسیده است. ترامپ بارها کیم جونگ اون را «مرد موشکی» و «چاق و کوتوله» خطاب کرده است.

کد خبر: 893974

وب گردی

وب گردی