هیچ رشته ای در دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل نخواهد شد/جزئیات  تخفیف و کاهش شهریه برخی رشته ها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تخفیف و کاهش شهریه برخی رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و گفت: هیچ رشته ای در این دانشگاه تعطیل نخواهد شد و با اتخاذ سیاست های جدید از جمله تخفیف شهریه ، زمینه حضور دانشجویان را فراهم می آوریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهایی در جلسه مشترک معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در واحد بندرعباس، با اشاره به سیاست های جدید دانشگاه درخصوص اصلاح ساختار آموزشی و ارتقای کیفیت در این حوزه گفت: با توجه به افزایش تعداد موسسات و مراکز علمی در کشور و ایجاد فضای رقابتی در بین آنها، دانشگاه آزاد اسلامی باید به گونه ای عمل کند که انتخاب اول در بین دانشگاهها باشد.

دکتر رهایی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه باید منطبق با شرایط روز باشد، افزود: این دانشگاه باید به عنوان یک مجموعه خصوصی در کشور ساختار دینامیک داشته باشد تا بتواند با گسترش و تحکیم جایگاه خود ارزش آفرینی کند و در صورت تغییر و تحول در ساختار آموزش کشور، خود را منطبق با شرایط موجود کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی کاهش جمعیت دانشجو و به حد نصاب نرسیدن برخی رشته محل ها در دانشگاه، وجود رشته محل های دارای هیات علمی و فاقد دانشجو و بالعکس را از جمله مشکلات و موانع این دانشگاه دانست و گفت: ساماندهی رشته ها و اعضای هیات علمی، بهینه سازی تشکیلات، ایجاد رشته های جدید و بین رشته ای و مهارتی، حذف رشته های مشابه و موازی از واحد های مجاور و توسعه رشته ها بر اساس طرح آمایش آموزشی از برنامه هایی است که به زودی در جهت رفع این مشکلات صورت می گیرد.

وی ایجاد جاذبه برای پذیرش دانشجو در دانشگاه را از دیگر رسالت های حوزه آموزش خواند و تصریح کرد: بهبود وضعیت خدمات آموزشی ، ارتقای کیفیت دروس ارائه شده، برگزاری دوره های بین المللی و ایجاد نظم و اشتهار ملی و بین المللی از فعالیت هایی است که معاونان آموزشی باید به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شناخت و تحلیل وضع موجود و همچنین تبیین وضعیت مطلوب بر اساس قابلیت های هر استان و منطقه و اسناد بالا دستی و طرح آمایش آموزش عالی از دیگر برنامه هایی است که باید در واحد ها و مراکزدانشگاهی عملیاتی شود.

دکتر رهایی از تخفیف و کاهش شهریه برخی رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و تصریح کرد: هیچ رشته ای در این دانشگاه تعطیل نخواهد شد و با اتخاذ سیاست های جدید از جمله تخفیف شهریه ، زمینه حضور دانشجویان را فراهم می آوریم.

وی تشکیل کمیته راهبردی و کارگروه های تخصصی در استان ها را خواستار شد و گفت: برگزاری جلسات منظم با حضور اعضای کمیته و بررسی مسائل آموزشی واحد ها و مراکز و ارائه راهکار مناسب از مهمترین کارهایی است که باید در قالب برنامه زمانبندی شده تحقق یابد.

دکتر رهایی ساماندهی اعضای هیات علمی در دانشگاه را از دیگر برنامه های این حوزه دانست و افزود: بدون تردید ساماندهی اعضای هیات علمی با ساماندهی رشته های دانشگاهی صورت خواهد پذیرفت و هر استاد باید در زمینه تخصص خود در دانشگاه فعالیت کند.

کد خبر: 894008

وب گردی

وب گردی