توییت های آقای رییس جمهور و راهبرد او در قبال کره شمالی

توییت‌های اخیر رییس‌جمهوری آمریکا درباره کره شمالی نگرانی‌هایی را درباره درگرفتن جنگ اتمی در پنتاگون، وزارت خارجه و حتی کاخ سفید به وجود آورده است.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، اظهارات و توییت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باعث شده تا طرف‌های غربی و حتی متحدانش در آسیا از خود بپرسند که آیا تنشی واقعی میان آمریکا و کره‌شمالی وجود دارد، یا خیر. این مساله پیش از بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌جنوبی مطرح شده است.

مقام‌های دولت واشنگتن گفته‌اند که تغییری در سیاست آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر کره‌شمالی برای مواجهه با تهدیدهای این کشور به وجود نیامده است. بخشی از برنامه آمریکا در قبال کره‌شمالی این است که فرماندهان نظامی آمریکا در حال بررسی اقدامات احتمالی علیه کره شمالی هستند.

در همین راستا، پاتریک کرونین، کارشناس مسائل آسیا در مرکز امنیت نوین آمریکا گفت: این توییت‌ها و لفاظی‌ها از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا واقعا زننده است. افرادی همچون ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع و ژنرال وینسنت کی. بروکز، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در سئول نباید اجازه دهند چنین رویکردی باعث تضعیف اقدامات آمریکا شود. آنها باید از تبدیل شدن لفاظی‌ها به واقعیت جلوگیری کنند.

مقام‌های دولت ترامپ گفته‌اند که توییت‌های وی اگرچه متنوع اما براساس سیاست اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی است؛ به طوری که یکی از مقام‌های ارشد دولت که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما در رأس کمپین اعمال فشار بر کره شمالی با استفاده از دیپلماسی و تحریم هستیم. شرایط همیشه برای حضور کره شمالی و مذاکره با این کشور مهیاست اما پیونگ‌یانگ باید هزینه‌ای برای این منظور بپردازد. آزمایش‌های موشکی و اتمی را باید کنار بگذارد. هر گونه اقدام این‌چنینی برای خود کره شمالی بدتر خواهد بود.

مایکل آر. آسلین، کارشناس مسائل آسیا در موسسه هوور در دانشگاه استنفورد گفت: ما همیشه به کشورهای دیگر هشدار داده‌ایم که قوای نظامی ما قوی‌تر و نیروی اتمی ما قدرتمندتر است و نباید کاری کنید که ما آن را آزمایش کنیم.

یان برمر، رئیس گروه اوراسیا گفت: مقام‌های خارجی که با آنها سر و کار دارم، بابت انتقادهای توییتری ترامپ خشمگین هستند.

کد خبر: 894028

وب گردی

وب گردی