ارائه روش‌های علمی تجویزعینک در بیماران مختلف/ ساخت عینک طبی، تخصصی‌ترین کار اپتومتری

دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران با اشاره به ارائه روش‌های علمی و تخصصی تجویزعینک در بیماران مختلف در این سمینار گفت: اپتومتریست‌ها مرجع مطمئنی برای حفظ سلامت بینایی و رفع نیازهای جامعه در این زمینه هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ، اپتومتریست شهرزاد نکونام در آستانه برگزاری هفتمین سمینار سالانه جامعه اپتومتری ایران اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار ارتقاء سطح علمی دانشجویان و دانش آموختگان رشته اپتومتری با ارائه روش‌های علمی و تخصصی تجویزعینک در بیماران مختلف و بازآموزی تجویزهای تخصصی با استفاده از فن آوری‌های روز دنیا است.
وی با اشاره به اینکه این سمینار دارای 10 امتیاز بازآموزی آموزش مداوم است، افزود: بحث و تبادل نظر در گایدلاین‌های تجویز( راهنماهای بالینی تجویز) با ارائه پنل‌های معرفی بیمار (کیس ریپورت) در عیوب انکساری مختلف چشم شامل نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، پیرچشمی ، مشکلات تطابقی و موارد خاص از محورهای این سمینار است.

دبیر اجرایی هفتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران افزود : علاوه بر موضوع تجویز که در سالن اصلی جریان دارد، آموزش های علمی و عملی ویژه ای نیز در کارگاهای جنبی سمینار انجام خواهد شد. وی ادامه داد: از جمله موارد مورد اشاره در این کارگاه ها فیت عینک، تراش عدسی، ساخت و تعمیر عینک، مارکتینگ لنزهای تماسی نرم و سخت، محلول‌ها و داروهای مرتبط با لنز، فارماکولوژی در اپتومتری، طبقه بندی و کاربرد بالینی داروهای چشمی، پریمتری و استراتژی‌های آن، نسخه نویسی و نسخه خوانی درخواست‌های میدان بینایی است.

نکونام شعار هفتمین سمینار جامعه اپتومتری را «نهایت رضایتمندی، با دقیق‌ترین تجویز》و 《 اپتومتری، تخصصی‌ترین تجویز و ساخت عینک طبی» عنوان کرد و در مورد اهمیت این سمینار از منظر سلامت بیان داشت: اپتومتریست‌ها در طول دوره تحصیل خود با نحوه معاینه کامل چشم آشنا می شوند و پس از اتمام تحصیل و دریافت شماره نظام پزشکی می توانند مستقلا کار حرفه‌ای خود را آغاز کنند؛ لذا مرجع مطمئنی برای حفظ سلامت بینایی و رفع نیازهای جامعه در این زمینه هستند .

عضو جامعه اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: تجویز، انتخاب و ساخت یک عینک طبی، تخصصی‌ترین کار اپتومتری است که نیازمندان به این خدمات برای حفظ سلامت خود و جامعه باید به مراکز قانونی و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به نیاز مبرم جامعه به خدمات تجویز عینک طبی که در تخصص اپتومتریست هاست؛ متاسفانه این امر تحت پوشش بیمه نیست و عموم مردم به این دلیل دچار مشکل می شوند که از مسئولین محترم وزارت بهداشت تقاضای برطرف شدن این معضل را داریم.

701

کد خبر: 894051

وب گردی

وب گردی