13 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات هزینه شده است

رئیس مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی واحد علوم و تحقیقات، چشم‌انداز توسعه‌ای و تحقیقاتی این مجتمع را در راستای تعریف رساله‌ها و پایان‌نامه‌های کاربردی اعلام کرد و گفت:  9 ماهه اول 96 به اندازه 30 درصد سه سال قبل از آن تجهیزات جدید خریداری شد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید رضائی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات در خصوص آخرین بروزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مجتمع تحقیقاتی گفت: مجتمع زکریای رازی با توجه به پیشرفت‌های روز دنیا در زمینه‌های شیمی، بیوتکنولوژی، مولکولار بیولوژی و ... اقدام به خرید تجهیزات به‌روز می‌کند.

وی افزود: مجتمع تحقیقاتی آزمایشگاهی زکریای رازی در سال 1377با تجهیزات و امکانات منحصربه فردی برای بهره‌برداری تحقیقاتی پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات افتتاح شد. به عنوان مثال اولین دستگاه NMR300 مگاهرتز کشور برای واحد علوم و تحقیقات خریداری و نصب شد. همچنین دستگاه‌هایی چونA.A ، GC، ICP،GC-MS،XRUوXRF و... از نمونه دستگاه‌های قابل توجه در بدو فعالیت مجتمع آزمایشگاهی بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وسعت علوم در رشته‌های مختلف امکان سرویس‌دهی در همه رشته‌ها در یک آزمایشگاه دانشگاهی وجود ندارد، افزود: از این رو سیاست‌گذاری‌های واحد علوم و تحقیقات مبتنی بر خرید دستگاه‌های چندمنظوره برای پوشش بیشتر علوم دانشگاهی و رفع نیازهای دانشجویان در رشته‌های متنوع بوده است.

دکتر رضائی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه رازی به دلایلی چون تحریم‌ها از دهه 1380 بروزرسانی نشده و غیرقابل استفاده بودند؛ که با گشایش‌های حاصل شده، مجدد بروزرسانی شده و برای استفاده مجدد آماده‌سازی شدند.

رئیس مجتمع آزمایشگاهی زکریای رازی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه سیاست دانشگاه برای جایگزین کردن تکنولوژی‌های قدیمی با تجهیزات جدید و به روز، در راستای افزایش درآمدزایی غیرشهریه‌ای است، افزود: طی سال‌های 93 و94 و 95 در حدود 13 میلیارد تومان (سال 93 حدود 1 میلیارد تومان، سال 94 حدود 5 میلیارد تومان و در سال 95 ، 7میلیارد تومان) برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد علوم و تحقیقات هزینه شده است.

به گفته دکتر رضائی ، در سال 1396 تصمیم بر آن بود که 7 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص پیدا کند که از ابتدای سال 1396 تا کنون، 4 میلیارد تومان دستگاه خریداری شده که البته با توجه به تایید کمیته تجهیزات، محقق شدن باقی این اعتبار در دست پیگیری است.

وی در اشاره به دستگاه‌های شاخص خریداری شده برای واحد علوم و تحقیقات، گفت: رئومتر 2 دستگاه GC با تکتورهای ECD،NPD،FIDو TCD، دستگاه HPLC ،که دارای آخرین تکنولوژی روز دنیاست و دستگاه‌های فلوسایتومتر که دستگاهی بی‌نظیر در زمینه بیولوژی و پزشکی است از جمله امکانات سخت‌افزاری شاخصی است که به مجتمع رازی افزوده شده است.

کد خبر: 894093

وب گردی

وب گردی