جزئیات آتش‎سوزی نفتکش ایرانی و مفقودی ۳۲ ملوان؛ چین و کره عملیات نجات را آغاز کردند

بر اثر برخورد دو کشتی در آب‌های ساحل شرقی چین که دیشب اتفاق افتاد، در مجموع ۳۲ نفر از خدمه کشتی شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی ناپدید شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مقامات چین روز یکشنبه اعلام کردند 32 نفر در پی برخورد دو کشتی ناپدید شدند. یکی از کشتی‌ها یک نفتکش است که بر اثر این برخورد آتش گرفته است.

وزارت حمل و نقل چین روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر برخورد دو کشتی در آب‌های ساحل شرقی چین که دیشب اتفاق افتاد، در مجموع 32 نفر از خدمه کشتی شامل 30 ایرانی و دو بنگلادشی ناپدید شدند.

بنا بر بیانیه وزارت حمل و نقل چین، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت 20 به وقت محلی (12 به وقت گرینویچ) روی داد، یک تانکر حامل 136 هزار تن نفت تغلیظ شده به طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که 32 نفر شامل 30 ایرانی و دو بنگلادشی بودند، ناپدید شدند. عملیات جستجو برای یافتن این افراد آغاز شده است.

وزارت حمل و نقل چین افزود دومین کشتی که یک کشتی باری چینی است متحمل خسارتی که امنیتش را به خطر بیندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

وزارت حمل و نقل چین توضیح داد حدود ساعت یک روز یکشنبه به وقت گرینویچ، آتش سوزی در نفتکش که هنوز روی آب شناور بود، ادامه داشت و آثار نفت روی سطح آب قابل مشاهده بود.

این حادثه حدود 160 مایل دریایی (300 کیلومتری) شرق مصب رودخانه یانگ‌تسه در نزدیکی شهر شانگ های، در شرق چین روی داد.
تصاویر منتشر شده در تلویزیون دولتی «سی سی تی وی» تصاویر نفتکش آتش گرفته را نشان داد.

وزارت حمل و نقل چین خاطر نشان کرد نفتکش سانچی Sanchi با پرچم پاناما و طول 274 متر برای شرکت ایرانی «برایت شیپینگ» Bright Shipping کار می کرد و به سمت کره جنوبی برای تحویل محموله خود در حرکت بود.

دومین کشتی، یک کشتی باری چینی با پرچم هنگ کنگ حامل 64 هزار تن غلات بود که 21 نفر خدمه آن که همگی ملیت چینی دارند، نجات داده شدند.

مقامات دریایی چین هشت کشتی را برای عملیات جستجو و نجات به محل حادثه فرستادند و کره جنوبی نیز در این عملیات شرکت دارد.
کره جنوبی یک کشتی گارد ساحلی و یک هواپیما را به محل حادثه اعزام کرده است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 894104

وب گردی

وب گردی