هتل و بیمارستان فرهیختگان دستاورد بزرگ رفاهی و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی

رییس حوزه معاونت عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت : هتل فرهیختگان 40 هزار متر مربع مساحت و 700 اتاق دارد و به مردم ایران، دانشگاهیان آزاد و دانشگاه‌های سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهد.

دکتر اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درخصوص هتل و بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاداسلامی گفت: هتل فرهیختگان در حال حاضر در اختیار دانشگاه آزاد است و در بخشی از آن امور اداری سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی فعال است و سرویس اقامتگاهی به مردم ایران، دانشگاهیان آزاد و دانشگاه‌های سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهد.

خدمات رسانی هتل و بیمارستان فرهیختگان

دکتر شاکری تاکید کرد: در حال حاضر مشغول بررسی نحوه بهبود عملکرد هتل و ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از آن هستیم و با دانشگاه آزاد و هیات رییسه در این باره مذاکره و گفت وگو داشته ایم که از این موقعیت به نحو مطلوب تری استفاده کنیم.

وی در خصوص همکاری هتل فرهیختگان با هتل های مشابه افزود: برای همکاری مشترک با هتل های مشابه در سطح شهر منتظر ارائه پیشنهادات هستیم که بررسی کنیم و برای رسیدن به آن سطح بهینه احتیاج به تجهیز و تکمیل بیشتری داریم.

رییس حوزه معاونت عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در بیمارستان فرهیختگان بخش اورژانس فعال است و سرویس خدماتی و درمانی ارائه می شود و آماده بهره برداری کامل است و طرح هایی پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم که از مشارکت اعضای هیات علمی در قالب ایجاد یک تعاونی برای مشارکت در بهره برداری و مدیریت بیمارستان استفاده کنیم .

ویژگیهای بیمارستان فرهیختگان

رییس حوزه معاونت عمرانی،املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیمارستان فرهیختگان هم خدمات آموزشی به دانشجویان و اساتید رشته پزشکی ارائه می دهد و هم خدماتش عمومی است ولی قطعا برای کارمندان دانشگاه آزاد یک تسهیلات و تخفیف ویژه در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دو نوع رویکرد داریم که مدیریت بیمارستان به شکل عادی مثل بقیه بیمارستان های دیگر مورد بهره برداری قرار بگیرد که این قطعا با امکانات و ظرفیتهایی که بیمارستان دارد رویکرد و مدیریت مناسبی برای بیمارستان نیست و یا اینکه با مشارکت خود همکاران بخش هیات علمی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت بر بیمارستان را داشته باشیم که هم بتوانند خدمات عمومی و آموزشی ارائه دهند و هم خدمات پیشرفته تخصصی براساس استانداردهایی که بیمارستانهای خاص دارند.

شعبات هتل و بیمارستان فرهیختگان

شاکری در ادامه گفت: بیمارستان فرهیختگان همین بیمارستان موجود در تهران است و تعداد بیمارستانهای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی که در سطح کشور است تعداد قابل توجهی است که تعدادی هم در حال بهره برداری و تعدادی دردست بررسی است که به اسم همان واحد دانشگاهی قرار دارد ولی به اسم بیمارستان فرهیختگان یا شعبه بیمارستان فرهیختگان نیست.

وی درباره ایجاد شعبات بیمارستان و هتل فرهیختگان در دیگر شهرها خاطر نشان کرد: امیدواریم استاندارد بیمارستان فرهیختگان به صورتی شود که دیگران راغب شوند شعبه ای از این بیمارستان را دایر کنند و یک شبکه بیمارستانی دارای استاندارهای لازم بوجود بیاید و هتل فرهیختگان هم در حاضر فقط همین شعبه در تهران است

رییس حوزه معاونت عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: یک شبکه ای از ظرفیت های اقامتگاهی در واحدهای دانشگاهی را داریم که جداگانه بررسی می شوند چون هتل فرهیختگان از ویژگی و موقعیت خاصی برخوردار است قابل مقایسه با آنها نیست اما درحال حاضر شبکه ظرفیت اقامتگاهی هتلینگ در واحدهای گوناگون شناسایی شده است و حدود 52 واحد مورد بررسی قرار گرفته و از بین آنها حدود 40 واحد مورد مطالعه قرار گرفته است که امکان بهره برداری ظرفیت اقامتگاهی را دارند و مطالعه فاز صفر آنها هم انجام شده است.

شاکری در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های دانشگاهی مثل کشاورزی، گردشگری و فناوری و تبدیل آنهابه نحو احسن استفاده کنیم و این موضوعی است که هیات رئیسه و مدیران دانشگاه ها به آن توجه دارند و در بودجه 97 هم به واحدها ابلاغ شده است که بتوانند ظرفیت بوجود آمده در کشور را به نفع دانشگاهیان فعال کرده و مورد بهره برداری قرار دهند.

گفتنی است که هتل فرهیختگان درشمال واحد علوم تحقیقات میدان دانشگاه در سیمون بولیوار و بیمارستان فرهیختگان هم جنب دانشگاه علوم تحقیقات قرار دارد، این هتل 40 هزار متر مربع مساحت و 700 اتاق دارد و به مردم ایران، دانشگاهیان آزاد و دانشگاه‌های سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهد.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 894106

وب گردی

وب گردی