فیفا در مورد تخلف جباروف چه می‌گوید/ وقتی راموس و مورینیو جریمه شدند

فدراسیون جهانی فوتبال در مورد تخلفات مشابه حرکت هافبک ازبکستانی تیم فوتبال صراحتا اظهار نظر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، سرور جباروف، هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال در دیدار هفته هفدهم لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان، حرکتی غیر ورزشی انجام داد که با واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مواجه شد.

طبق اعلام رسمی سایت فدراسیون فوتبال «وی به استناد ماده 100 آیین نامه انضباطی و با صدور قرار دستور موقت از همراهی تیم مربوطه محروم است.» گفته می‌شود این محرومیت شامل تمام مسابقات استقلال تا یک ماه آینده می‌شود که به عبارتی 4 مسابقه را دربرمی‌گیرد.

این موضوع اعتراض مسئولان باشگاه استقلال را به دنبال داشته و آنها خواهان تجدید نظر در حکم صادره هستند. طبق قانون فیفا، بازیکنانی که به عمد از داور مسابقه کارت زرد دریافت می‌کنند با محرومیتی دو جلسه‌ای مواجه خواهند شد. در نمونه مشابه سرخیو راموس و ژابی آلونسو، دو بازیکن رئال مادرید در بازی یکی مانده به آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سال 2011 مقابل آژاکس به صورت عمد کارت زرد گرفتند تا در بازی پایانی استراحت کنند. ژوزه مورینیو به خاطر تشویق بازیکنانش به انجام این کار، یک جلسه محروم شدو سرمربی پرتغالی، راموس، آلونسو، ایکر کاسیاس، یرژیدودک و باشگاه رئال مادرید هم جریمه نقدی شدند.

پس از این اتفاق فیفا مواضع سفت و سختی را اتخاذ کرد و از محرومیت دو جلسه‌ای بازیکنانی خبر داد که به صورت عمدی کارت زرد می‌گیرند. در همین راستا به نظر می‌رسد دو جلسه محرومیت برای جباروف کافی باشد و مشخص نیست چرا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، رأی به تعلیق یک ماهه او داده است.

604

کد خبر: 894170

وب گردی

وب گردی