معرفی برگزیدگان  سومین جایزه فیروزه

برگزیدگان سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» انتخاب شدند.

به گزارش ایسکانیوز از سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه»، همزمان با آیین اختتامیه سومین جشنواره فیروزه، از رتبه های اول و دوم و آثار شایسته تقدیر بخش های مختلف این جایزه تقدیر شد.

در بخش کالاها و محصولات جشنواره و در بخش کتاب اسباب بازی، رتبه اول به تعاونی بانوان مهر به دلیل ایجاد پیوست فرهنگی به ادبیات، ایجاد انگیزه کتابخوانی، حضور مستمر در جشنواره و کارآفرینی در حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرد.

همچنین رتبه دوم این بخش به سمانه قاسمی به دلیل جریان سازی در کتاب های بازی و استفاده از الگوهای تصویری هویت ساز باتوجه ویژه و شناخت دقیق از کودکان اهدا شد. در این بخش نیز دو موسسه شایسته تقدیر شناخته شدند؛ مؤسسه «گالیله کوچولو» به دلیل کارآفرینی فرهنگی در کارگاه های روستایی و عبدالرضا جلالی مؤلف کتاب فرفره به دلیل تحلیل جامع و کاربردی از احیای اسباب بازی از بازی های بومی.

در بخش نوشت افزار نیز رتبه اول به نوشت افزار آفتاب از مؤسسه فرهنگی هنری خراسان به دلیل توجه به کیفیت و مضامین ارزشی فرهنگی ایران اسلامی تناسب کاربرد با مخاطب سنی، خلاقیت در طراحی و شخصیت سازی و کیفیت فنی ساخت و مواد اولیه و تنوع در محصولات اهدا شد.

رتبه دوم این بخش را نیز گروه تولیدی برگ به دلیل خلاقیت در طراحی محصولات و عناصر بصری و خلاقیت در به کارگیری مواد اولیه به دست آورد.

محصولات شایسته تقدیر حوزه نوشت افزار نیز به نوشت افزار گلدسته از انتشارات به نشر به دلیل تنوع محصولات و خلاقیت در به کارگیری طرح های سنتی و کیفیت مواد اولیه و نوشت افزار بچه های آسمانی به دلیل تنوع در محصولات شناخته شدند.

در بخش اسباب بازی سومین جشنواره فیروزه نیز رتبه اول این حوزه به محصولات چوبی «بیس» از شرکت توسعه هوش افزار کودک به دلیل خلاقیت در طراحی برپایه مطالعات و پژوهش و کیفیت محصولات و مواد اولیه و مزیت زیست محیطی اختصاص پیدا کرد. رتبه دوم این بخش نیز به محصول دارک از شرکت شروین البرز به دلیل خلاقیت در احیای هنرهای سنتی اهدا شد.

در بخش اسباب بازی محصولات شایسته تقدیر نیز به شرکت آوین سرگرمی آویژه به دلیل خلاقیت در طراحی و مواد اولیه اعطا شد.

همچنین در بخش هدایای فرهنگی سومین جایزه فیروزه رتبه اول به مجتمع آفرینش های هنری سلام به دلیل خلاقیت هنری و طراحی، طراحی و خلاقیت در کاربرد مواد اولیه، بهره گیری از آثار فاخر، کیفیت بالای تولید و رقابت پذیری قیمت اهدا شد و مجتمع تولید هنری پویا نقش به دلیل خلاقیت در طراحی و کیفیت تولید و تجاری سازی رتبه دوم این حوزه را به دست آورد.

یکی دیگر از بخش های مهم سومین جایزه فیروزه بخش پژوهش بود که در حوزه پایان نامه؛ اثر برگزیده «بررسی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم خرید مصرف کنندگان اسباب بازی های فکری» انتخاب شد که آگاتا ابراهامیان خویگانی پژوهش آن را به عهده داشت، این اثر پایان نامه مقطع کارشناشی ارشد ابراهیمیان در دانشگاه تهران بوده است.

اثر شایسته تقدیر این حوزه نیز به «طراحی اسباب بازی در راستای فرهنگ یاری گری برای کودکان» اثری از حمیدرضا شیردل انتخاب شد.
اثر برگزیده بخش مقاله نیز «به سوی راهکاری برای طراحی فرهنگ محور» اثر پژوهشی دکتر علیرضا اژدری، امیرمسعود فریدی زاد و پارسا کامه خوش انتخاب شد که در نشریه هنرهای زیبا – هنرهای تجسمی شماره 42 منتشر شده است.

مقاله «مدل نظام نوآوری محصولات فرهنگی» نوشته دکتر فرهاد نظری زاده و دکتر فرزانه میرشاه ولایتی نیز اثر شایسته تقدیر این حوزه است که در نشریه راهبرد فرهنگ شماره 31 منتشر شده است.

در بخش کتاب نیز اثر «رساله پیشکش» با موضوع هدایای فرهنگی با ترجمه دکتر لیلا اردبیلی برگزیده شد و اثر شایسته تقدیر نیز کتاب «صنعت، فرهنگ، ظاهرآرایی و زیباسازی در ایران» نوشته دکتر محمود شهابی انتخاب شد.

سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» از 13 تا 17 دی ماه هر روز از ساعت 10 صبح تا 8 شب در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا است.
502

کد خبر: 894239

وب گردی

وب گردی