اتفاق‌نظر نمایندگان مجلس برای عدم افزایش قیمت بنزین در سال آینده

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ نمایندگان در نشست مشورتی مجلس که به صورت غیرعلنی برگزار شد بر عدم افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال آتی متفق‌القول بودند.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشورتی امروز مجلس با تعدادی از مقامات کشوری و لشکری پیرامون حوادث اخیر، گفت:‌ در این جلسه، نمایندگان بر عدم افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال 97 اتفاق‌نظر داشتند.

وی افزود: در این جلسه که با حضور جانشین فرماندهی سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، وزیر اطلاعات، وزیر کشور،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد، موضوع ناآرامی‌های اخیر در شهرهای مختلف کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان و رئیس مجلس در صحبت‌های خود از مقامات نظامی و انتظامی در خنثی‌سازی توطئه دشمنان در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر تشکر کردند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه میهمانان نیز گزارشاتی را در موضوعات مختلفی ارائه کردند و مباحث گوناگونی مطرح شد که محور مشترک این گزارشات و مباحث مطرح شده این بود که یکسری مشکلات به صورت واقعی برای مردم وجود دارد که باید به مطالبات مردم پاسخ داده شود و مسئولان پاسخگوی وضعیت معیشتی مردم باشند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: همچنین حاضران در این جلسه در صحبت‌های خود بر این نکته تأکید داشتند که از بزرگنمایی برخی مسائل به عنوان مثال در مورد فسادهایی که در جامعه رخ می‌دهد، باید پرهیز کرد و مسائلی که واقعیت ندارد نباید مطرح شود تا موجبات سلب اعتماد مردم فراهم نشود.

وی افزود: همچنین حاضران بر این موضوع متفق‌القول بودند که امید دادن به مردم باید به صورت عملی اتفاق افتد و از حالت شعار خارج شود و مردم امیدوار باشند که مسئولین برای آنها کارهایی انجام می‌دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این، این موضوع نیز مطرح شد که در حوزه فضای مجازی در خصوص مسائل اجتماعی باید مراقبت شود که فرماندهی ایجاد اجتماعات از بیرون از مرزهای ما صادر نشود و اینکه یک شبکه ملی اطلاعات در داخل داشته باشیم.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: همچنین حاضران بر این نکته تأکید کردند که اتهام‌زنی توسط گروه‌های مختلف به یکدیگر نباید صورت پذیرد و باید از این کار پرهیز کرد.

وی افزود: در این جلسه این موضوع مطرح شد که درخصوص ناآرامی‌های اخیر و تحریکات انجام شده 70 درصد آنها از بین کسانی بودند که سن آنها زیر 20 سال بوده است و این نشان‌دهنده آن است که یک سازماندهی مشخصی نداشته بلکه در قالب گروه‌ها در سطوح پایین جامعه تحریکاتی را انجام دادند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه این موضوع مطرح شد که هریک از قوا که می‌خواهند اقدامی را انجام دهند، مردم را در جریان اقدامات و برنامه‌هایی که در پیش دارند قرار دهند و اگر بناست هر تغییراتی در بودجه ایجاد شود، اعم از مالیات، حامل‌های انرژی و... باید مردم هم مطلع باشند و هم آن را بپذیرند و اینکه بدون اطلاع و پذیرش مردم تصمیماتی اتخاذ می‌شود، مردم را ناراحت می‌کند و قبل از اینکه مشکل اقتصادی پیش بیاید، نگرانی ناشی از مشکلات اقتصادی در جامعه ایجاد می‌شود.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ایجاد امید، آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی، مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها موضوعی بود که مورد تأکید حاضران قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان بر این موضوع تأکید داشتند که هرگونه افزایش قیمتی در خصوص حامل‌های انرژی و از جمله بنزین اگر قرار بود اتفاق بیفتد، باید از یک سال قبل این موضوع اطلاع‌رسانی و بحث می‌شد که اگر افزایش پیدا کند، درآمد حاصل از آن در کجا هزینه می‌شود و قرار است چه اتفاقی برای کشور بیفتد و وضعیت محرومین چه خواهد شد و این پیوست اطلاع‌رسانی در مورد افزایش قیمت‌ها باید از سوی دولت انجام شود که در خصوص بنزین و حامل‌های انرژی انجام نشده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: مجلس بر روی این موضوع توافق دارد که هر قانونی که تصویب می‌شود، رضایتمندی مردم در آن لحاظ شود و لذا اتفاق‌نظر نمایندگان در این جلسه بر این بود که در حوزه بنزین و حامل‌های انرژی افزایش قیمت نخواهیم داشت.

۳۰۴

کد خبر: 894244

وب گردی

وب گردی